Aktywne Wpisy
Bolxx454 +28
Ukraińskie wojsko z naszywkami III rzeszy, jeżeli to nie jest fejk to skandal
zapraszam do pomocy w weryfikacji tego wideo
tutaj jest jedno ze źródeł, na nim filmiki z frontu https://www.tiktok.com/@miltokcover
#ukraina #wojna #neonazizm
zapraszam do pomocy w weryfikacji tego wideo
tutaj jest jedno ze źródeł, na nim filmiki z frontu https://www.tiktok.com/@miltokcover
#ukraina #wojna #neonazizm
mroz3 +32
Wrocławski tier list 'znanych' postaci
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
wspólnie z @Darth_Gohan @shinX
#wroclaw
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
wspólnie z @Darth_Gohan @shinX
#wroclaw
Wielokrotnie grając w stare 8-bitowe produkcje mamy wrażenie, że kiedyś wyglądały one dużo lepiej. Przypisujemy to dziecięcej wyobrażni oraz temu, że nie byliśmy jeszcze świadomi dzisiejszych fajerwerków graficznych. Otóż okazuję się, że jest to nie do końca prawda. Nasze ukochane produkcje kiedyś wygladały... naprawdę lepiej!
Cały sekret tkwi w monitorach. Dawne klasyczne CRT charakteryzowały się niższą rozdzielczością dzieki której (lub raczej, przez którą) następowało rozmycie sprite'ów. Był to swego rodzaju pierwszy, sprzętowy anti-aliasing. Odpalajac grę na nowym monitorze mamy zapewnioną dużo większą dokładność spowodowabą znacznie liczebniejszą armię pixeli będącą do naszej dyspozycji. W efekcie tracimy ten naturalny efekt.
Ciekawostką dodatkową jest to, że autorzy grafik byli świadomi możliwości sprzętu na jakim będzie ogrywana ich produkcja i często tworzyli assety w taki sposób aby wykorzystać te "wady" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#ciekawostki #gry #pixelart
@mrmydlo: tak, około dwa lata temu odświeżyłem GTA SA i ku mojemu zaskoczeniu - wyglądało bardzo słabo ponieważ pamiętałem to jako bardzo fajnie zrobioną grę. Trafiłem na artykuł opisujący że kiedyś gry wyglądały lepiej ze względu na monitor.
@grafixautozine: oo... widzę kolega oglądał monitory crt w jakimś muzeum... :)
@Gluptaki:
Okazujesz się?
Sytuacja wyglądała jeszcze lepiej w czasach c64, który zazwyczaj był podłączony do kolorowego telewizora. Tam niektóre kombinacje kolorów stawały się zupełnie nieczytelne, bo sąsiednie piksele mieszały się ze sobą, a ograniczoną paletę barw rozszerzano np. przez wyświetlanie dwóch kolorów na zmianę, bo powodowało ich