Wpis z mikrobloga

Hej kosmiczne Mirki!

Brał ktoś z Was udział w stażu organizowanym przez ESA? Teraz ESA organizuje coś takiego dla studentów II stopnia, staż taki trwa od 3 do 6 miesięcy. Mogą aplikować studenci z różnych dziedzin technicznych. Szczegóły pod tym linkiem.

https://www.esa.int/About_Us/Careers_at_ESA/Apply_now_for_an_ESA_student_internship

Chciałbym wziąć udział w stażu, chociaż zrobię to pewnie w następnym roku, bo teraz jest pandemia i staże są tylko zdalnie (a ja wolałbym jednak zwiedzić świat), no i jeszcze jestem na studiach inżynierskich, więc mogą nie chcieć mnie przyjąć. W związku z tym mam kilka pytań.

1. Interesuje mnie, ile godzin trzeba poświęcić tygodniowo na tę pracę. I czy jest jej dużo i jest ona nie wiadomo jak trudna. Jeśli nie trzeba spędzać 40h/tyg, a może 20h, to może i złożyłbym wniosek teraz. Wyrobiłbym się wtedy przy ilości pracy na moich studiach.

2. Co tam się robi na takim stażu? Tyle że pracuje w ESA to wiem ( ͡° ͜ʖ ͡°). Jestem na studiach informatycznych, ponadto mam całkiem spore doświadczenie w programowaniu mikrokontrolerów. Pracowałem też w zespole przy tworzeniu awioniki rakietowej w ramach koła naukowego, mam trochę wiedzy praktyczno-teoretycznej na ten temat. Pisałem biblioteki pod bardzo różne moduły elektroniczne używane w rakietach: IMU, GPS, LoRa, i inne, pod Raspberry Pi, Arduino i STM32. Czy byłaby jakaś ciekawa praca dla kogoś takiego jak ja?

3. Jakieś doświadczenia z pobytu tam? ESTEC jest w Nordwijk, w Holandii. Da radę się tam odnaleźć mnie samemu? Mieszkałem parę miesięcy w Holandii ale raczej w małej wiosce i pracowałem na produkcji, więc zupełnie inny klimat.

Jeśli o coś nie zapytałem a jest ciekawe wzmianki o tym to też powiedzcie :D

#esa #rakiety #politechnika oraz #nasa #spacex dla zasięgu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 15
@UnnAmmEdd: Nie byłem internem ale byłem w ESA jako YGT, zaraz po studiach i znałem tam internów.

1. To jest praca full time