Wpis z mikrobloga

Kiedy Ridley Scott jeszcze kręcił przełomowe dzieła, warto przytoczyć jego podejście do straszenia nie tylko widza ale i samych aktorów na planie.
Do realizacji najsłynniejszej sekwencji filmu, wyjścia Obcego z klatki piersiowej Kane'a, Ridley Scott podszedł bardzo niekonwencjonalnie. Po zagraniu sceny, w której Kane rzuca się na stole, przytrzymywany przez pozostałych członków załogi, wszyscy oprócz ekipy technicznej i Johna Hurta opuścili plan na kilka godzin.

Aktorzy wiedzieli tylko tyle, że coś wyjdzie z wnętrza Kane'a (choć Cartwright i Weaver, które na planie nie przepadały za sobą co Scott również wykorzystał, na krótko odwiedziły pracownię modelarską, gdzie przez chwilę pokazano im model chestburstera). Aktorom zabroniono przebywania na planie, aż do samego momentu włączenia kamer.

Gdy wrócili, zobaczyli Johna Hurta leżącego na stole z przyczepionym sztucznym tułowiem, oraz resztę ekipy w płaszczach przeciwdeszczowych. Ridley Scott za pomocą trzech pracujących równolegle kamer, osiagnął efekt zdumiewającego autentyzmu, ponieważ została zatarta granica pomiędzy grą aktorów a ich prawdziwym przerażeniem.

Pierwsze ujęcie, w którym chestburster przebija koszulkę nie powiodło się. Nakręcono za to pełne przerażenia reakcje ludzi, w tym Veroniki Cartwright, na którą bezpośrednio trysnął cały litr soku malinowego, imitującego krew. Biedna aktorka była tak zaskoczona i przerażona, że potknęła się o niski fragment dekoracji i wywróciła się na plecy. Do filmu dostał się tylko maleńki, lecz pamiętny fragment tego ujęcia.

#ciekawostkifilmowe #ciekawostki #film #kino #obcy #alien #kultura #rozrywka
Bobrnaposylki - Kiedy Ridley Scott jeszcze kręcił przełomowe dzieła, warto przytoczyć...

źródło: comment_1606819090eBTOzL4FyGTghqDA3vJDFC.jpg

Pobierz
  • 4