Wpis z mikrobloga

Czy są tu posiadacze lub osoby, które miały okazje pojeździć #alfaromeo Giulietta? Poszukuję jakiegoś auta, które będzie użytkowane głównie do pokonywania dłuższych tras i ta Włoszka wpadła mi w oko. Rocznik 2010-2012, silnik 1.4T o dowolnej mocy, bo jeżdżę jak emeryt.
To, na czym mi przede wszystkim zależy to dobre wyciszenie w kabinie przy prędkościach 120-130km/h. Czy ta Alfa to dobry wybór biorąc pod uwagę takie kryterium? Druga propozycja to Insignia z podobnego rocznika, ale wizualnie podoba mi się zdecydowanie mniej ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#samochody #motoryzacja #motomirko
lubieherbate88 - Czy są tu posiadacze lub osoby, które miały okazje pojeździć #alfaro...

źródło: comment_1613562354Yh8AYqmyXLhjZAU1S0Ubli.jpg

Pobierz
  • 13
@lubieherbate88: Mogę wtrącić swoje 3 grosze odnosnie Insigni. Mam Insignię Sports Tourer, rocznik 2011, Diesel 160 km, spalanie w cyklu miejskim to 7,5 - 8 l. Jadąc dłuższe dystanse spada nawet do 6 l. jadąc na 6 biegu przy 120km/h. Cichy w środku. Mam 3 lata i jedyny problem jaki miałem to oczywiście DPF, ale na szczęście szybko się z nim uporałem. Do dłuższych tras polecam.
@Dejwi996: Regularnie, co około 100 km samochód przechodził w tryb awaryjny. W firmie specjalizującej się w dpf-ach i egr-ach po podłączeniu do komputera, stwierdzili że zacina się cały proces automatycznego przepalania filtra. Wymienili czujnik różnicy ciśnienia. Dodatkowo zamontowałem sobie małą diodę, podczepiona jest do ogrzewania lusterek. Moment samoczynnego zapalenia się lampki informuje o rozpoczęciu automatycznego wypalania filtra co zresztą słychać po wyraźnym, ale delikatnym wzroście obrotów na biegu jałowym.
@lubieherbate88: nie jestem posiadaczem giulietty w 1.4, ale obracam się wśród znajomych, którzy maja. To co wyróżnia te auto w 1.4 jest system MA, który ma w środku filtr. Ten filtr powinien być wymieniany często(tyle samo co filtr powietrza i oleju) ponieważ cały układ sterujący zaworami jest nie możliwy do zregenerowania, a sam w aso jest drogi. Nawet jako używka jest drogi. Niestety dużo ludzi o tym nie wie i dlatego
@lubieherbate88: Mam Giuliettę 1.4MA 170KM z TCT 2014 rok. Jeśli wystarczy ci 120 koni to szukaj modeli z 1.4 T-jet. Nie mają multiaira, a poza tym to chyba najlepsza jednostka ery downsizingu. Z wyciszeniem u mnie przy 140 jest IMO średnio. 120 jeszcze jest ok. Spodziewałem się że w aucie z minionej dekady będzie ciszej.
Ogólnie Giulietta jest bardzo udanym modelem, mimo że też pierwsze roczniki miały delikatne usterki, które nazywa
@lubieherbate88: Skoro dłuższe trasy to może Diesel. Sam mam od kilku miesięcy 2.0 140 KM i jestem bardzo zadowolony. Robie głównie długie trasy Śląsk - Warszawa i jestem bardzo zadowolony. Przy 130km/h uważam, że wyciszenie jest bardzo dobre.

Jak chcesz 1.4 i chcesz zminimalizować ryzyko kosztów to lepszy będzie t-jet 120KM. To jeden z lepszych silników w tej klasie i uchodzi za idiotoodporny ;) Ten z Multi Air też jest ok,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@lubieherbate88: posiadam to auto od ponad roku (17 tyś km) i jeśli miałbym wskazać największą wadę to właśnie hałas w kabinie. Zwłaszcza na autostradzie. Nie jest to może jakas tragedia, ale cichą bym tej Julki nie nazwał;)