Wpis z mikrobloga

Mirasy, pytałem o to już parę razy ale nadal nie podjąłem decyzji. Mam na to jeszcze kilka miesięcy zanim będę mógł sprzedać obecne auto. Szukam czegoś przestronnego, w miarę wygodnego i cichego auta dla rodziny (kombi najpewniej).
Śmigam po mieście i obrzeżach, trasy czasem też robie, więc fajnie by było jakiś sensowny kompromis obrać pomiędzy rozmiarem, wygodą, spalaniem a komfortem. Diesel raczej odpada, na krótkie odcinki nie ma sensu. Hybryda też, chyba, że taka co się sama ładuje, bo nie mam gdzie ładować obecnie (mieszkam w bloku).

Jeździłem na jazdach próbnych takimi autami: BMW G30, Audi A4, Audi A6, Volvo XC60, Volvo V60, Volvo V90, Ford Mondeo, Skoda Superb, VW Passat, VW Tiguan Allspace, Skoda Superb, Skoda Octavia (+RS). Wszystko najnowsze generacje.

Swego czasu już praktycznie podjąłem decyzję, że biorę Mondeo (za 160 tys. zł brutto była full wersja, którą mi się najlepiej jeździło zaraz po BMW i Audi, a która była bardzo fajnie wyciszona i wygodna), ale samej benzyny nigdzie już nie ma praktycznie. Same hybrydy, a bagażnik w kombi w takiej to nieśmieszny żart. Diesel jak napisałem wyżej odpada.
Skoda Superb na początku była spoko aż do momentu przejechania... Chyba najgłośniejsze auto z tych wszystkich wyżej, nie licząc Octavii.

No i teraz pytanie, co byście wzięli na moim miejscu? Budżet nie jest jakoś mega ograniczony, ale idealnie byłoby się zmieścić w 180-200 tys. zł, przy czym za BMW byłbym gotów zapłacić więcej bo najlepsze wrażenie na mnie to G31 zrobiło.
Jest sens się pchać w nowe? Może jakieś 2-3 letnie fajnie autko ogarnąć, nawet takie BMW? Jak jest z awaryjnością tych aut obecnie - powiedzmy takich poleasingowych właśnie z wyższej półki?

W moim obecnym Oplu Astrze K z 2017 roku padł moduł sterujący blokadą kolumny kierownicy (albo sam silnik), ASO naprawę wycenia prawie na 4 tys. zł (trzeba podobno wyjąć kolumnę kierownicy, no i dochodzi moduł za prawie 1,5k), a na inny serwis jeszcze czekam w kolejce. Pierdoła, a jak kosztowna. Co ciekawe, gość w serwisie mi powiedział, że w BMW za naprawę bym u niego zapłacił 350 zł - wgrywają emulator blokady i nara, po temacie. W oplu nawet u niego pewnie wyjdzie kilka razy więcej xD

Po tej przygodzie zastanawiam się czy w ogóle wchodzić w takie auta, czy szukać czegoś używanego, nawet troszkę starszego ale w miare dobrego? Dziecko jak podrośnie i zacznie niszczyć wnętrze auta, czy brudzić, to i tak nowe auto się zniszczy.

#leasing #motoryzacja #samochody #b2b
  • 13
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kuta_senator:
Hybryda domyślnie nie jest ładowana z gniazdka, tylko z hamowania
Hybryda plug-in to taka hybryda do można sfinansować z gniazdka i może przejechać do 100km na prądzie
VW Touran polecam jako przestronne auto rodzinne. Tiguan z zewnątrz jest taki sam a w środku ciasno
najlepsze wrażenie na mnie to G31 zrobiło


@kuta_senator: sam sobie odpowiedziałeś. Niestety nie wiem jak z awaryjnością używanych, być może tego typu filmy coś więcej Ci powiedzą: https://www.youtube.com/watch?v=w690u9W_ghI
A jak chodzi o szukanie konkretnej sztuki to szukać na otomoto używanych z polskiego salonu od 1 właściciela albo od dealera (np. poleasingowe). Ze względu na ostatnie Twoje zdanie wybrałbym tapicerkę skórzaną i nie martwił o ew. zabrudzenia.
Hybryda plug-in to taka hybryda do można sfinansować z gniazdka i może przejechać do 100km na prądzie


@zibizz1: I jeszcze frytki do tego ( ͡º ͜ʖ͡º) Max jaki wyciągają najlepsze pluginy to 60 km, a zwykle bliżej 40.

Ten typ napędu ma sens pod warunkiem, że ktoś dziennie nie pokonuje większych dystansów i, co najważniejsze, ma możliwość doładowywania auta w domu.
@kuta_senator: Jeśli nie lubisz borykać się z problemem wibracji podczas jazdy, których nie da się usunąć to możesz odrzucić v60 i v90. U mnie wymieniono już przy przebiegu 5k km 4 piasty, 2 półosie, wszystkie tarcze i klocki i problem dalej nie ustąpił ( ͡° ͜ʖ ͡°) .

Z segmentu E najlepiej mi się jeździ E klasą w pakiecie AMG, może tez powinieneś ją zobaczyć.
@kuta_senator: Mam porównanie z F10 i jakkolwiek z niej byłem zadowolony to jednak W213 to inny poziom komfortu i wykończenia (na plus oczywiście). Mazda 6 (ale nie ta najnowsza) służy mi jako drugi samochód w rodzinie i jest to fajne auto, ale do Mercedesa czy BMW się nie umywa. Korozji na razie na wierzchu nie widzę, a co pod spodem to nie wiem co grasuje.