Wpis z mikrobloga

Słuchajcie, czy ktoś miał podobny problem z #ovh. Domena została całkowicie zablokowana, zmienili DNSy i wyłączyli możliwość ich zmiany. Jako powód podali... kod pocztowy właściciela domeny nie zgadzał się z tym podanym w kody.poczta-polska.pl :)
Zgłoszenie utworzone i czekamy sobie już 16h na odblokowanie. Dobrze, że to tylko blog klienta był. Strach pomyśleć co by się działo, gdyby sobie ot tak zablokowali jakiś sklep lub system B2B. Spotkał się już ktoś z czymś takim? Jak dla nas to sytuacja jest całkowicie niedopuszczalna...
#hosting #domeny #pytaniedoeksperta
  • 8
@trisopl: nooo właściwie to może się to zdarzyć. Albo sami sobie to weryfikują, albo NASK ich o to poprosił. Podobnie może być jak zakładasz domenę na fejkowe dane – może na nią pójść blok, dopóki nie zostaną poprawione dane o abonencie. Trzeba pilnować takich rzeczy niestety
@darkfence: Bardzo frustrująca sytuacja dla klienta, bo wszystkie dane podał prawidłowe, tylko machnął się w kodzie pocztowym. Ale żeby zaraz blokować całą domenę? Ciekawe właśnie na ile sobie to #ovh wymyślił a na ile wina samego NASK
@trisopl: NASK weryfikuje poprawność danych abonenta poprzez porównanie ulicy/miejscowości i kodu pocztowego bazując na kodach Poczty Polskiej. Jeśli dane podane przez abonenta domeny nie zgadzają się z tymi w bazie poczty - wówczas jest podejrzenie, że dane są błędne i NASK informuje o tym rejestratorów aby to poprawili.

Czy nie dostałeś żadnego maila o konieczności wprowadzenia zmian? Przecież czasami można się po prostu pomylić w kodzie. Na jakie DNS-y Ci zmienili
@CzlowiekZBlizna: Rozumiem, czyli decyzja o blokadzie należy do rejestratora. Zmienili na swoje DNSy z ovh.

Nie jesteśmy w stanie zweryfikować czy klient dostawał maile, ale też nas to ciekawiło, więc sprawdziliśmy historię korespondencji mailowej w panelu ovh. Nie ma żadnej prośby o aktualizację danych, jedynie przypomnienia o płatnościach ;) Naprawdę mamy nadzieję, że nikt tam nie wpadł na świetny pomysł żeby sobie zablokować domenę i niech klient potem się zgłasza z
@trisopl: Nie wiem czy decyzja o zmianie DNS-ów należy do Rejestratora. Bo w sumie dlaczego mieliby to robić?

Na początku NASK przesyła raport (z domenami gdzie są niezgodne dane) do Rejestratora (Partnera) i mówi, że trzeba to poprawić. Nie wiem co robi NASK jak te dane nie zostaną poprawione. Sam jestem ciekaw ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Znając opinie klientów o OVH mogę sobie wyobrazić, że nie kontaktowali