Wpis z mikrobloga

Mirki, jakie jest wasze nastawienie do komentowania na stronach? W serwisach merytorycznie top top - czy komentowanie przy użyciu systemu Facebooka was odrzuca? Czy wolicie wewnętrzne systemy komentowania gdzie to wy decydujecie czy i jakie dane zostawicie? Czy może pośrednie rozwiązania jak Disqus?

Pytam też a propos wczorajszego mojego dylematu: https://www.wykop.pl/wpis/61058517/mirasy-migrowaliscie-komentarze-facebooka-miedzy-w/

#wordpress #facebook #webdev #webdevhelp #pytaniedoeksperta #pytanie #technologia

System komentowania w serwisach www ale merytorycznych (nie otchłań Onetu, Bankiera :P )

  • Komentowanie przy użyciu widgetu Facebooka OK 9.5% (2)
  • Wewnętrzny system jak np. w Wordpress 61.9% (13)
  • Disqus 28.6% (6)

Oddanych głosów: 21

  • 9
@BenAffleck: Osobiście wole komentarze wewnętrzne ale mam przypadek dużego serwisu informacyjnego który jest teraz opracowany od nowa ale URLe zostają identyczne dla wpisów dotychczasowych - dobrze myślę że raczej te komentarze dosłownie same wskoczą? Bo one są po stronie FB. Ale zrobię to chyba tylko dla artykułów z już istniejącymi komentarzami Facebooka a dla wszystkich nieskomentowanych i nowych tylko opcja komentowania WP (?)
@BenAffleck: Chyba nie bo widze że oni to teraz zrobili tak że faktycznie całość jest zaciągana od nich i tyle. Ale kit z nimi - wole wewnętrzne komentarze własne i będę za nimi lobbować bo i tak muszą być bo dotychczasowy system wykluczał ludzi bez Facebooka albo tych niechcących publikować prywatnie nawet w niby poważnym serwisie

@Entroop: Osobiście nie lubię integracji globalnych systemów komentarzy jak Facebook czy Disqus (z dwojga złego wolę już Disqus). W każdym miejscu wolę mieć osobny nick.

Co do samej chęci komentowania to wszystko zależy od przejrzystości designu komentarzy. Wiele stron ma te komentarze nieprzejrzyste.

W WordPress przy dodawaniu komentarza nie podoba mi się wymóg podawania email, bo jest to bezzasadne, ale to już jest odgórny wymóg w rdzeniu WordPressa i nie da
@damianooo8: Ogólnie zgadzam się kompletnie, sam po prostu szukam na to potwierdzenia :)

Co do samej chęci komentowania to wszystko zależy od przejrzystości designu komentarzy. Wiele stron ma te komentarze nieprzejrzyste.

To jest ciekawe, nie brałem tego pod uwagę dotąd!

W WordPress przy dodawaniu komentarza nie podoba mi się wymóg podawania email, bo jest to bezzasadne, ale to już jest odgórny wymóg w rdzeniu WordPressa i nie da się tego wyłączyć
@Entroop: Spore znaczenie na chęć dodania komentarza ma świadomość istnienia jakiejś społeczności na danym portalu, czyt. są też inne komentarze. Widzisz komentarze - sam piszesz komentarz, bo wiesz że ktoś go przeczyta i może odpowiedzieć. Nie widzisz komentarzy - uważasz że społeczność na stronie nie istnieje, więc mało kto przeczyta/odpowie na twój komentarz.
@damianooo8: Pewnie, zwłaszcza teraz jest odwrót od tych wielkich platform gdzie jesteś na ich łasce a stracić profil Instagarm, Facebook itp itd można łatwo. Własne społeczności to wg mnie budowa wartości też, https://founders.pl/ ciekawym przykładem.
Dzięki kierowniku za konkretne uwagi i obserwacje! :)