Wpis z mikrobloga

Ostrzegam przed kupowaniem telefonów z #amazon warehouse - te słynne zwroty - a zwłaszcza z zagranicznych amazonów (w tym wypadku Francuskim) jeżeli zależy wam na gwarancji (producenta)

W maju 2020 kupiłem Xiaomi Mi 9 - w stanie "very good" - wszystko pięknie, ładnie, nawet tutaj opisałem


Wszystko pięknie, ładnie, aż do czasu....
Pojawiły się znane problemy z baterią, nie było to z dnia na dzień, ale obecnie bateria pozwala na ~1.2h SOT w trybie mieszanym - idealny kandydat na naprawę gwarancyjną?


1 próba: Piszę do francuskiego amazonu, opsiuję sytuację, odpowiedź?

Produkty z Warehouse deals mają tylko rok gwarancji amazonu, skontaktuj się pan z "mi.com/en/service"

screem

2 próba: Za wpisem mirka Dzwonię do CCS -> Podaję imei -> Przemiła pani na infolinii informuje mnie, że:

Urządzenie nie pochodzi z polskiego rynku przeznaczenia, to nie jest polskie urządzenie, nasz serwis nie posiada autoryzacji do jego obsługi, nie możemy go przyjąć. Musi pan się zgłosić do sprzedawcy z urządzeniem (1) i według portalu producenta urządzenie JEST JESZCZE NA GWARANCJI (2)


3 próba: Piszę do Francuskiego Xiaomi - no i jak zła passa to zła passa:

Urządzenie nie jest pod gwarancją Xiaomi France

screen

4 próba: Znowu amazon, piszę do nich, że Xiaomi France mi odmówiło współpracy:

Skontaktuj się pan z producentem

Screen

5 próba: Napisałem maila na powyższy adres email, dzisiaj dostałem odpowiedź:

We would like to inform you that after checking the IMEI of your phone is not under warranty France.

Please contact your dealer for service.


6 próba (sprzed chwili): Napisałem znowu na chacie do amazonu, wspomniałem o wcześniejszych próbach kontaktu, o napisaniu maila do producenta i jego przekierowaniu do "dealera" (lubię to słowo)

Sorry, amazon warehouse, 1 year warranty (tu już nie robiłem screenów bo straciłem nerwy)


(1) -> Amazon się wypina
(2) -> I tym sposobem mimo tego, że xiaomi daje 2 lata gwarancji to mogę sobie te 2 lata wsadzić w tyłek :)

I żeby nie było, że amazon taki zły - Mam na sobie właśnie słuchawki z warehouse deals które kupiłem w styczniu 2019 i działają super po dziś dzień :)

Co będzie dalej? nie wiem
Pozostaje mi wymiana na jakiś zamiennik albo chodzenie z powerbankiem...

Wspominałem już, że cała komunikacja odbywała się za pomocą tłumacza po francusku? XD


W załączniku pozostawiam moją wizję mi9 we Francji
#xiaomi #mi9 #telefony
psposki - Ostrzegam przed kupowaniem telefonów z #amazon warehouse - te słynne zwroty...
  • 21
@motoinzyniere: Wiesz, nigdy nie miałem tego typu problemów
Posiadałem (mam dalej) mi6 i o ile pamiętam to bateria w nim dawała radę bez zająknięcia po tych kilku latach

A w przypadku apple nie ma gwarancji tylko przez rok a potem pozostaje ew. rękojmia gdzie niekoniecznie będą chcieli wymienić baterię?

@psposki: jesli pasuje ci ten telefon i chcesz go dalej uzywac, to bateria TYLKO z dragon-tt.com o ile tam jest. Albo nohon z ali.
Wszystkie inne to zamienniki, like original itd ktore sa gowno warte.

Natomiast dziwi mnie postawa amzon.fr i nie wiem czy nie warto pisac z supportem i wyzej. Bo wg prawa ue powinienes miec 2 lata rekojmi na zakupiony produkt. I takie samo info zawsze bylo przy produktach
@psposki: naczy pisanie o xiaomi i producencie nie ma zbytnio sensu w przypadku WHD.

Ja mam sporo smieci, wlasnie z whd i testowo pytalem u producentow o gw. Krotka pilka, produkt kupowany ze zwrotu amazona nie ma gw producenta.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PurpleHaze: Ciekawe, czyli ktoś kupuje X, zwraca odpakowane, w systemie dalej jest jako na gwarancji, ale nikt nie wie gdzie ją realizować (°°
@Cryptograph: Życie jest za krótkie na najtańsze telefony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@zielenbordowa: Myślę, że nie mam pojęcia ¯\_(ツ)_/¯
Gorsza czy nie, warta obecnie tyle ile dałem za mi9 - ale to takie dywagacje co by było gdyby.

Ten wpis to po prostu takie ostrzeżenie przed kupowaniem czegoś co może po jakimś czasie wymagać naprawy gwarancyjnej z WHD
@PurpleHaze: @cr_7: @j3sion:
UPDATE: Pan Bezos to jest jednak gość

Wspomniałem o tym w wątku na pepperze ot żeby ostrzec innych

No i dostałem odpowiedź, że innym jakoś uznawali przy 22 miesiącach rękojmię...
Spróbowałem raz jeszcze, z samego początku przeszedłem na angielski bo po francusku gwarancja i rękojmia to to samo słowo (przynajmniej wg. wiki) oraz zaznaczyłem, że "Warranty, not guarantee"