Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
Mam wrażenie że dywizje kawalerii mogą być nowa metą.

Kawaleria liczy się jako Piechota i Kawaleria. Dzięki nowej mechanice generałów możemy teraz wybrać sobie jaki chcemy bonus do armii. Więc dajemy generała z bonusem atak armii +10 do ataku, sztab generalny Dowódca piechoty +15 do ataku piechoty, Dowódca Kawalerii +15 do ataku Kawalerii i np. Sprawny organizator +10 do organizacji. Dodajemy 2 istotne duchy armii. Dobre traktowanie +5 ataku Kawalerii i Zwycięstwo albo śmierć Gdy organizacja spada do 25%, tracisz o 50% mniej organizacji. Daje nam to ok +50 do ataku.

Doktryny zdobywa się teraz dużo wolniej więc nie da rady szybko zdobyć np. Bonusów do czołgów albo do Artylerii. Jeśli weźmiemy Przewagę ogniową to możemy wykorzystać iż na samym początku daje ona bonusy +50% do ataku jednostek wsparcia. Wykorzystujemy to i dodajemy do dywizji wsparcie artylerii, wsparcie rakietowe(jest bardzo tanie i szybko można uzupełnić braki już w 1940), dodatkowo robimy najtańszy template czołgów z miotaczem ognia i dodajemy go do wsparcia, dodaje on ok +10 do ataku, a taki czołg kosztuje niecałe 6 produkcji. Łącznie daje nam to ok. +60% do ataku.

Jesli chodzi o rozpiętość bojowa to moim zdaniem nic się nie zmieniło. Najczęściej na mapie są lasy i równiny i wzgórza a one mają rozpiętość powyżej 40 więc nasza dywjzja musi mieć rozpiętość 40 aby była jak najbardziej przystosowana do popularności terenu na mapie.

Dodatkowo dzięki doktrynie przewagi ogniowej możemy dodać główna taktykę czyli przełamanie oraz gdy masz dowódca będzie miał 5 poziom dodajemy mu również preferowana taktykę przełamanie. Daje ona +25% do ataku.

Finalny szablon.
Saperzy+Wsparcie rakietowe+Wsparcie Artylerii+Miotacze ognia+Coś, ja daje PLot

20xKawaleria

Mam za sobą udana potyczkę z ZSRR na Expert AI jako Polska bez pomocy Rzeszy i całkiem sprawnie poszło mi tym szablonem, w zasadzie każda dywizja klepała po 450 ataku pżyw a była tania jak barszcz przez co miałem ich 5x24.
#hoi4
  • 1