Wpis z mikrobloga

@krytyk__wartosciujacy: zgadza się, silników nie trzeba docierać według producentów, ale warto i olej też warto zmienić. W większości przypadków nie będziesz mieć żadnych problemów, ale będą przypadki kiedy po prostu znajdziesz w nowym silniku opiłki w oleju. Czym szybciej zmienisz olej, tym mniej będą ingerowały w silnik.

Najważniejsze to nie wierzyć w serwisówkę i zalecenia producenta, jakkolwiek absurdalnie i głupio to nie brzmi.
@biskup2k: @ponurytraktorzysta: @ZlodziejBilonownic: Pasek rozrządu w tym silniku znajduje się w kąpieli olejowej, starsze rewizje tego silnika miały problem z rozpadającym się paskiem i mogły doprowadzić do zatkania odmy co mogło skutkować zatarciem silnika. Gdzieś wyczytałem że takie silniki z mokrym paskiem powinno się płukać przed wymianą oleju. Nawet jeśli to nie ma sensu teraz to jakieś i tak groszowe sprawy wyszły, płukałem TEC-2000
@jejfan1: takie "dbanie" o silnik jak OP ma sens tylko wtedy, gdy zamierzasz jednym autem okrążyć ziemię 5 razy. Zazwyczaj jest to problem ostatnich właścicieli.
Nie bronię producentów, ale na długowieczność ma wpływ wiele innych, ważniejszych czynników niż 1 wymiana po 1-2kkm
Op robi - jego sprawa, ale chciałem się dowiedzieć z czego wynika płukanka i wymiana przy takim przebiegu