@bartek555: ojj, chyba jest więcej niż jedna? Przynajmniej na statku, na którym ja byłem (prom ro-ro) było więcej jednostek. Dwie od przestrzeni pasażerskich, jedna (albo dwie, już nie pamiętam) od CMK, i coś chyba jeszcze było.
@bartek555: Kurła, kiedyś to było... Goście na drewnianej łajbie na drugi koniec świata płynęli. Jak powiało to płynęli, a jak nie wiało to stali. A teraz wszystko na dizla, samo płynie i jeszcze klimę mają. Wielcy mi marynarze... ( ͡°͜ʖ͡°)
@bartek555: one mają chyba wymóg alternatywnego sposobu rozruchu - widziałem rozruszniki hydrauliczne albo sprężynowe "napędzane" ręczną pompką. Jak jest z tym? Kawał bydlaka. Ile ma KM sam ten generator?
@wonsz_smieszek: Nie jestem mechanikem, ale generalnie sam powinien wskoczyc na szyne. Jesli nie to mozna go odpalic lokalnie “z guzika”, albo wlasnie recznie. 1350 kW
@bartek555: mam za sobą kilka projektów montażu falowników przy takich jednostkach, najśmieszniej jest, jak silnik jest 12 pokładów wyżej od AHU ( ͡°͜ʖ͡°)
#morze #marynarz #statki #offshore #pracbaza #zycienamorzu #technologia
Plus jest tyle typów urządzeń, że wszystko może wyglądać jak wszystko. Np. spotkałem się z takimi odolejaczami [pic rel]:
@bambus94: Jest co zwiedzac, ta tutaj to mala czesc dziobowej “malej” maszynowi
@bartek555: Kurła, kiedyś to było... Goście na drewnianej łajbie na drugi koniec świata płynęli. Jak powiało to płynęli, a jak nie wiało to stali.
A teraz wszystko na dizla, samo płynie i jeszcze klimę mają. Wielcy mi marynarze... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jutro moze zrobie foty silnikow “glownych”.
Panie, toż to najlepszy rodzaj odolejacza ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
@r4do5