Wpis z mikrobloga

#raportpokustnika <- tag do obserwowania, czarnolistowania.

Dla osób które pierwszy raz natrafiają na mój wpis:


Raporty będą pojawiać się codziennie w okolicach godziny 19:30-20:00 i będą dotyczyć 24h do godziny 19:00 dnia wrzucenia wpisu. Ponadto będę dodawać krótki raport pomocniczy około godziny 10:00-11:00 z wydarzeń nocnych, jednakże z racji tego, że będą to ,,świeższe" informacje, to mogą być one trudniejsze do weryfikacji, więc w głównym raporcie będę potwierdzać co okazało się prawdą, a co nie.

Dzień 5 (27.02.2022 19:00 - 28.02.2022 19:00)
Poglądowa mapa sytuacji poniżej. Proszę nie traktować jej jako realnej sytuacji - zwłaszcza, że sytuacja potrafi się zmieniać bardzo dynamicznie. Sam nie jestem grafikiem, więc muszę dostarczać Wam to co znajdę. Mapy tworzone przez niemieckiego dziennikarza Juliana Röpcke, który sumiennie uzupełnia postępy wojsk rosyjskich na podstawie geolokalizacji. Mam jednakże poważne wątpliwości co do tego czy Rosjanie rzeczywiście kontrolują tak spore tereny na północ od Donbasu i na linii Czernichów-Sumy. Mapa jest raczej obrazem tego gdzie rosyjskie wojska zostały zaobserwowane, a nie terenów które w pełni kontrolują, ukraińska piechota prowadzi nieustanne szarpanie przeciwnika

Dzisiejszy dzień nie przyniósł przełomów na żadnym z frontów. Całą noc rosyjskie wojska ostrzeliwały ukraińskie miasta, niezwykle aktywne było rosyjskie lotnictwo i wojska rakietowe. Warto tutaj wspomnieć o doniesieniu oficjeli USA, którzy twierdzą, że Rosja wystrzeliła blisko 400 rakiet kierowanych od początku wojny. Mamy też dzisiaj potwierdzenie o użyciu przez Rosjan iskanderów. Ostrzał będzie się prawdopodobnie intensyfikował w najbliższych dniach.