Wpis z mikrobloga

Poznań: Nowa taryfa biletowa. Będzie taniej?

Już w maju 2014 roku w Poznaniu zacznie obowiązywać nowa taryfa biletowa w ramach systemu PEKA. Zmianie ulegnie sposób naliczania opłat z czasowego na przystankowy. Zlikwidowane zostaną również bilety papierowe.

(...) Osoba, która korzystać będzie z nowego biletu przystankowego, za przejazd zapłaci od 0,60 gr za pierwszy przystanek do 0,80 gr za dziesiąty i kolejne. Do tej pory pasażerowie sporadycznie korzystający z komunikacji płacili za przejazd biletami czasowymi. Najtańszy z nich, 15-minutowy, kosztował 2 zł 80 groszy. Urzędnicy szacują, że w przypadku biletu przystankowego pasażer korzystający z pojazdu na dystansie do siedmiu przystanków minimalnie zyska w stosunku do biletu 15-minutowego, jednak przejeżdżając kolejne przystanki, zapłaci więcej niż do tej pory.


http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/poznan-nowa-taryfa-biletowa-bedzie-taniej-862.html

Przystankowy sposób naliczania opłat jest najlepszym rozwiązaniem, chyba nie ma uczciwszego sposobu naliczania opłat. Zwłaszcza w mieście pełnym korków.

#poznan #komunikacjamiejska #transport #baron24
Pobierz BaronAlvon_PuciPusia - Poznań: Nowa taryfa biletowa. Będzie taniej?

Już w maju 2014 ...
źródło: comment_wMqZSUaL3kkIaVeG5VNxM5yOF8jNzEjM.jpg
  • 54
@zurawinowa: @kessubuk: No to jest problem i z tego powodu mogliby pozostawić, przynajmniej przez pierwsze miesiące działalności nowego systemu, możliwość kupienia i zwykłych biletów czasowych lub przystankowych do np. 10 oraz powyżej 10 przystanków, ale system ma wyglądać tak:

(...) Turyści, którzy będą chcieli skorzystać z transportu miejskiego będą zobowiązani do wydrukowania papierowej karty, na którą będzie można zakupić trzy rodzaje biletów: 30-minutowy, 24-godzinny oraz 72-godzinny.


http://logistyka.wnp.pl/poznan-chce-zrezygnowac-z-papierowych-biletow-na-komunikacje,212224_1_0_0.html

Rozwiązanie idealne nie
@Baron_Al_von_PuciPusia: kiepskie. Będzie z tym straszne zamieszanie.

Btw., pierwszy tekst z wpisu:

za przejazd zapłaci od 0,60 gr za pierwszy przystanek do 0,80 gr za dziesiąty i kolejne


tekst z logistyka.wnp

za przejazd zapłaci od 0,60 gr za pierwszy przystanek do 0,08 gr za dziesiąty i kolejne.


:D
@kessubuk: To znaczy system w założeniu jest bardziej sprawiedliwy niż dotychczasowy kiedy to płaci się za czas, który w Poznaniu często marnowało się w korkach. Za komunikację powinno się płacić albo za przejechaną odległość albo za liczbę przystanków, a nie za czas.

Problemem może być niedopracowanie nowego systemu, ale zobaczymy w przyszłości jak to w praktyce będzie wyglądać.
@planet3437: Z pewnością ucinanie kursów nie wpływa pozytywnie na cały transport zbiorowy, ale biorąc pod uwagę to, że Poznań to miasto korków (nawet po zakończeniu wszystkich inwestycji infrastrukturalnych pewnie będzie podobnie) to należy uznać, że system płacenia za czas spędzony w pojeździe komunikacji miejskiej, a nie za odległość lub liczbę przystanków, nie jest uczciwy.

Dlatego należy uznać, że zmiana sposobu płacenia jest odpowiednim krokiem. Pytanie tylko czy nowy sposób pobierania opłat