Wpis z mikrobloga

Czy sklep ma prawo przedłużyć czas odpowiedzi na rękojmię o wysłanie sprzętu do ekspertyzy. Z tego co wiem ma 14 dni na ustosunkowanie się do mojego zażalenia. Czy odpowiedź typu "Musimy wysłać do serwisu, żeby sprawdzić czy jest wada" może przedłużyć ten czas? Sprzęt media expert dostał 26 maja (rękojmia zgłoszona 23 maja). Z tego co mi się wydaję to maja 14 dni od 23 maja. Minęło już 14 dni od 26 maja. Serwis dostał 27 maja.

Sprzęt już był dwa razy naprawiany z tytuły rękojmi. Zawsze wracał z tą wadą. Za trzecim razem nie zgodziłem się na naprawę. Czy minął już czas na odpowiedź sklepu czy jeszcze nie?

#rekojmia #prawo #mediaexpert
  • 2
@quki13: wg mnie termin ten jest stały (30 dni, chyba że strony skróciły te okres) - przedsiębiorca ma tak zorganizować sobie system rozpatrywania reklamacji, by zmieścić się w terminie ustawowym. Jedyne znaczenie ma tutaj ewentualna konieczność współpracy między klientem a sklepem, by doszło do zbadania przedmiotu (tj. dostarczenie przedmiotu, albo jego udostępnienie - tak np. w sytuacji udostępniania wodomierzy przedsiębiorstwu wodociągowemu).