Wpis z mikrobloga

Strefa Płatnego Parkowania we Wrocławiu bardzo się rozrasta, w poprzednich latach temat ten był marginalizowany, dziś poszczególne wrocławskie osiedla same wnioskują (po pozytywnym zatwierdzeniu sprawy przez mieszkańców) o włączenie do SPP.

Wydawać się to może nielogiczne z perspektywy janusza, ale oczywiście janusza NIMBy, czyli "ja chcę móc parkować wszędzie za darmo, ale #!$%@? mnie, gdy przyjeżdżam po pracy pod swój blok i nie mogę znaleźć wolnego miejsca, bo auta zastawione wszędzie pod korek, włącznie z parkowaniem na trawnikach ()"

Ludzie odkryli, że tam, gdzie postawiono parkomaty, wytyczono legalne miejsce do parkowania, zniknęły jak za użyciem magicznej różdżki samochody ludzi, którzy nie byli mieszkańcami danych osiedli, a parkowali tam bo było za darmo.

Przypominam - mieszkańcy osiedli wykupują sobie za 10 zł miesięcznie (100 zł rocznie) abonament na parkowanie u siebie, gdy ceny za parkowanie dla ludzi postronnych są znacznie wyższe i uwarunkowane od strefy:

- 7 zł/h - strefa A
- 5 zł/h - strefa B
- 3 zł/h - strefa C

https://www.wroclaw.pl/komunikacja/strefa-platnego-parkowania

Co zatem można zrobić, by ograniczyć swoje koszty i poprawić sobie jakość życia?

- przesiąść się do komunikacji miejskiej i jej nowoczesnych pojazdów
- przesiąść się na rower (własny/miejski)
- więcej spacerować, dodatkowo korzystając a ww możliwości

Skoro wynajem mieszkania dwupokojowego kosztuje we #wroclaw mniej więcej 3000 zł z rachunkami, po co wydawać dodatkowo duże pieniądze na samochód, gdy obecnie we Wrocławiu jest już za dużo samochodów i jeszcze dodatkowo codziennie ponad 100 tysięcy ludzi wjeżdża tutaj spoza miasta do pracy? Ci ludzie powinni masowo zostawiać swoje auta na parkingach park and ride na rogatkach miasta i przesiadać się w pociąg/autobus/tramwaj!

Patologie wreszcie są naprawiane, nauczcie się więc korzystać z miasta z głową, bo czasy budowania autostrad w centrum i swobodnego, "darmowego" jeżdżenia autem już nigdy nie wrócą.

#samochody #pracbaza
Pobierz J.....s - Strefa Płatnego Parkowania we Wrocławiu bardzo się rozrasta, w poprzednich ...
źródło: comment_1656317425cC8P0OChNXW7EFIRCphnoL.jpg
  • 43
@Jud-Suss: Patologie to właśnie teraz są wprowadzane xD

Ci ludzie powinni masowo zostawiać swoje auta na parkingach park and ride na rogatkach miasta i przesiadać się w pociąg/autobus/tramwaj!


To wytłumacz mi jak mają to robić skoro nie ma takich miejsc? Tramwaje wrocławskie owiane są legendą i raczej nie zachęcają do korzystanie z nich gdy jedzie sie do pracy.

bo czasy budowania autostrad w centrum i swobodnego, "darmowego" jeżdżenia autem już nigdy
@cwlmod: Problemem wykopu jest to, że większość śledzących tag #wroclaw nie mieszka we Wrocławiu i sobie ubzdurała, że jazda komunikacją miejską jest złej jakości. A to właśnie za tej kadencji prezydenta Sutryka doszło dosłownie do rewolucji w tej materii, czego następstwem jest olbrzymia ilość remontów infrastruktury i budowy nowej czy zamówieniu prawie setki nowych tramwajów.

Nie widzisz na tagu, jak nagle zmalała ilość wrzutek o wykolejeniach?

Po prostu we Wrocławiu, jak
Nie widzisz na tagu, jak nagle zmalała ilość wrzutek o wykolejeniach?


@Jud-Suss: Zauważyłem mniej wykopów, bo było aż tak głośno xD

No ciekawe, czyli mówisz że cały wrocław ma na obwodzie dziesiątki P+R do których ludzie z przedmieści mogą się przesiąść w tramwaje?

A odnośnie Amsterdamu, już wrzucałem filmik o całkowitym odwrocie od modernistycznej wizji transportu samochodowego lat 60:


Ja tam nie oglądałem. Interesuje mnie to że amsterdam ma autostradę w
@Jud-Suss: zajebisty ten zbiorkom. Bez klimy z lotniska jechałem 5 godzin na grunwald. Rewelka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Albo z miejsca zamieszkania do pracy 45min gdzie rowerem 15. Albo że codziennie minimum dwa autobusy nie przyjeżdzają, a kolejny przyjedzie #!$%@? tak że nie wejdziesz. Mega ten zbiorkom (ʘʘ)
Albo że przesiadki się nie zazębiają i widzę jak odjeżdża na moich oczach codziennie drugi
@groman43: co mam Ci opisywać, korki masz przy rondzie przy mercu. Kolejne korki rondo pileckiego. Na farcie jak szlaban otwarty i niezepsuty. Dalej nowy dwór #!$%@? aż do wsb. Kolejny przejazd kolejowy. A potem w centrum lżej nie ma. Co, mam Ci kumpla zeznania spisać który na mnie czekał? xD
@grzegorz_kk: Znów anegdotyczny dowód? A ja ostatnio lądowałem we Wrocławiu o godzinie 14 i autobus był pusty na lotnisku, każdy miał miejsce siedzące. Ludzie zaczęli się bardziej dosiadać przy outlecie, ale i tak było spokojnie, bo było poza godzinami szczytu (16-17) i jeszcze nie było fali powrotów z pracy do domu. Przecież to logiczne, że w godzinie szczytu komunikacja miejska jest zawalona, a uber/bolt/free now jest drozsze od korporacyjnych taksowek przez
A to właśnie za tej kadencji prezydenta Sutryka doszło dosłownie do rewolucji w tej materii, czego następstwem jest olbrzymia ilość remontów infrastruktury i budowy nowej czy zamówieniu prawie setki nowych tramwajów.

@Jud-Suss: Kukiełka Dutkiewicza nie ruszyłaby palcem w sprawie tramwajów, tak jak Dutkiewicz, gdyby nie to, że po prostu tory przestawały pełnić swoje zadanie. On po prostu zaczął gasić pożar.
@grzegorz_kk: Dokładnie, tak jest, więc nie rozumiem, dlaczego nie lepiej spojrzeć na rozkład jazdy i zobaczyć, ile autobus jedzie z danego przystanka na ten konkretny, mając na uwadze, że w godzinach szczytu są korki i mimo wszystko autobus pojedzie szybciej niż bolt czy ubrer? ()