Wpis z mikrobloga

Wydawnictwo Black Monk Games ogłosiło wczoraj wydanie polskiej wersji niezwykle ciekawe systemu Coriolis.

Coriolis – Trzeci Horyzont to gra fabularna, której akcja dzieje się pośród gwiazd. Znajdziecie tu wiele znajomych elementów, będących klasyką systemów RPG osadzonych w klimacie SF: dumne okręty międzygwiezdne, imponujące stacje orbitalne i majestatyczne, ogniste korony słońc. Jednak elementem czyniącym świat Coriolisa wyjątkowym jest inspirowany Bliskim Wschodem niepowtarzalny klimat społeczny.

TYSIĄC I JEDNA NOC Z SZEHEREZADĄ – W KOSMOSIE
Realia Coriolisa nawiązują bardziej do kultur Bliskiego Wschodu niż do świata Zachodu. Dotyczy to zarówno kuchni, muzyki oraz mody, jak i religii, filozofii czy literatury. Co więcej, wątki z legend i podań ludów Bliskiego Wschodu splatają się z osnową rzeczywistości świata gry. Trzeci Horyzont to miejsce, gdzie mitologia jest nierozerwalnie związana z nauką i techniką.

NOWE KONTRA STARE
Motywem przewodnim Coriolisa jest konflikt między Pierwszymi – pierwotnymi osadnikami, ludźmi, którzy nazwali Trzeci Horyzont swym domem – a potomkami drugiej fali kolonistów przybyłych na pokładzie „Zenitu”. Kultura Pierwszych zdążyła się na dobre rozgościć pod miriadą nieboskłonów Trzeciego Horyzontu na długo przed przybyciem Zenitian. A jednak w ciągu ostatnich dziesięcioleci to kultura tych drugich wysunęła się na dominującą pozycję, a wszystko to za sprawą handlu, agresywnej ekspansji i kolonizacji. Imperializm kulturowy Zenitian jest kluczowym czynnikiem w konflikcie między Konsorcjum – jedną z Zenitiańskich frakcji – a zrodzonym z ideałów przyświecających Pierwszym Zakonem Pariaitów.

MISTYCYZM I KULT IKON
Cześć oddawana Ikonom przenika każdy aspekt funkcjonowania świata Coriolisa, religia zaś stanowi wspólny mianownik wszystkich ludów Trzeciego Horyzontu. Najgłębszą wiarą odznaczają się Pierwsi, a w szczególności członkowie Kościoła Ikonitariańskiego i Zakonu Pariaitów. Tym niemniej, bardzo wielu z nowoprzybyłych Zenitian dokonało konwersji i przyjęło kult Ikon. Religijny zapał, rzecz jasna, nie u wszystkich jest jednakowy. Inaczej będzie on wyglądał u zabobonnej załogi frachtowca, która przed skokiem przez Wrota wzywa opieki Wędrowca, a inaczej u misjonarskich zelotów żarliwie toczących najświętszy bój o ocalenie Horyzontu, dusza po duszy.

MROK SPOMIĘDZY GWIAZD
Zwiastowany i zapowiadany z dawien dawna przez kler Mrok Spomiędzy Gwiazd – nieodgadniona siła spaczenia nieustannie czyhająca na granicy cywilizacji i nieskończonej pustki kosmosu – wydaje się istnieć naprawdę. W Coriolisie Mrok Spomiędzy Gwiazd jest odpowiednikiem chrześcijańskiego Diabła.

Darmowy starter do pobrania tutaj: BlackMonk.pl

Osobiście jestem tym system bardzo zafascynowany. Rozegrałem w nim wiele kamapanii. Cieszę się, że teraz wyjdzie polska edycja, bo spowoduje to pewnie wzrost liczby fanów tej gry w naszym kraju.

Moim zdaniem pośród charakterystycznych cech systemu należy zwrócić uwagę na:
1. Walka powinna być ostatecznością, co jest zaznaczone kilkukrotnie w podręczniku;
2. Gdy, nie dajcie Ikony, dojdzie do walki to jest ona bardzo śmiertelna. Co też jest kilkukrotnie podkreślane w podręczniku;
3. Rany goją się bardzo długo, a medyk może jedynie skrócić czas gojenia o połowę;
4. Punkty życia regenerują się jedynie podczas odpoczynku, nie ma stimpacków;
5. Nie testuje się tu wszystkiego rzucając na lewo i prawo kostkami. Każdy nieudany rzut musi być swego rodzaju porażką niosącą konsekwencje;
6. Podobnie jak w 2D20 Gracze wykonując pewne akcje, jak np. modlitwa o przerzut, dają osobie prowadzącej grę metawalutę, którą może ona wydać na jakieś "psoty" przeciw postaciom;
7. Setting osadzony jest w arabsko-indyjskim klimacie, samo to nadaje tej grze wyjątkowy smaczek;
8. Ciekawym jest też system zdobywania punktów doświadczenia, który opiera się na odpowiadaniu na pytania dotyczace naszej aktywności podczas sesji. Czy ryzykowałeś? Czy pomogłeś kumplowi? Czy dowiedziałeś się czegoś nowego o postaciach z drużyny? itp.
9. W wideorelacji na stronie Black Monk Games redaktor naczelny, Marcin Życzkowski, bardzo dużo i w bardzo ciekawy sposób opowiedział o tej grze. Zapis wideo.
10. Niczego sobie recka jest też tutaj: https://www.rpg.net/reviews/archive/17/17558.phtml

Graliście może? Jeśli tak to jakie macie z nim wspomnienia?

#gryfabularne #gry #grybezpradu #rpg #blackmonkgames #coriolis
Northmaniack - Wydawnictwo Black Monk Games ogłosiło wczoraj wydanie polskiej wersji ...

źródło: comment_1661679217ZUHSZL4HJ6Wka39tXGqksq.jpg

Pobierz
  • 13
Tak grałem i te klimaty arabskie z scifi połączone to super są. Podręcznik bardzo ładny z pięknymi ilustracjami. Minusem jest średnia mechanika, która była lepiej zrobiona w Forbidden Lands czy Alienie. I tyle w skrócie
@Northmaniack: Przykładowo ikona Tancerza przetłumaczona jako "Koryfeja" albo Kościół Ikon (Icon Church) jako "kościół ikonitariański". Zakon Pariasa "Order of Pariah" przetłumaczone jako "Zakon Paraitów" - przykładów dalszych sporo.