Wpis z mikrobloga

Z takich najważniejszych rzeczy o Semi od #tesla.
Trzy silniki. Dwa na tyle (służące do przyspieszania), jeden na przedniej osi (wysokowydajny, do utrzymania prędkości na autostradach).
Architektura 1000V, która trafi również do Cybertrucka.
500 mil na jednym ładowaniu, z pełnym załadunkiem udowodnione.
Z ciekawostek to silnik, ten który jest na przedniej osi można ponoć schować do torby czy przenieść w rękach. Taki kompaktowy wariat :)
Żadnych inflacji o nowych samochodach.
37:20, widać jak ogromna różnica jest w mocy przy podjeździe do góry pomiędzy dieslem a EV.
Plus tam podorzucali takie oczywistości jak, przy zjeździe w dół zwykłym dieslem to musisz hamować itp, gdy Semi dzięki rekuperacji zwalnia i ładuje baterie. Oszczędzając tarcze i klocki.
#gielda #ev #zycietruckera #bekaztransa
gonzo91 - Z takich najważniejszych rzeczy o Semi od #Tesla.
Trzy silniki. Dwa na tyl...
  • 31
@zibizz1: Przepraszam, nie znam się na ciężarówkach.

@picasssss1: No jasne, do tego brak infrastruktury na szybkie ładowanie na długie trasy. One będą aktualnie jeździć między magazynami/fabrykami tam gdzie jest z tym sens.
@gonzo91: póki co traktowałbym ją jako ciekawostkę, bo nawet do zastosowań na krótkich trasach użytkowanie jej nastręcza więcej problemów niż potencjalnych korzyści.
Bez przełomu w magazynowaniu i ładowaniu to tak średnio bym powiedział.
@picasssss1: Ładowanie ma być nawet 1.6 MW. Więc będzie się to ładować tak szybko jak zwykły mały elektryk.

Tylko takie ładowarki tak jak pisałem, muszą mieć megapacki pod siebie dołożone i wtedy to jakoś działa. A poza firmowymi w okolicach magazynów/fabryk to takowych aktualnie nie ma.
Jeszcze minie sporo lat nim w pełni będzie można zastąpić diesla w transporcie. Ale pierwszy kroczek już zrobiony.
@gonzo91: 500mil przy idealnej temperaturze... bez opadów... z nową niezdegradowaną baterią ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Z opadami, przy temperaturze bliskiej 0, z baterią o jakimś przebiegu to będzie pewnie z 350 mil ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Do tego ani słowa o wielkości baterii, czasie ładowania. Ta ciężarówka będzie się (nie)nadawać ( ͡° ͜ʖ ͡°) do użycia tylko w specyficznych
@gonzo91: no nie bardzo... 4680 nie dość, że mają obecnie gęstość energetyczną znacznie poniżej zakładanej specyfikacji (244wh/kg... nie ma ich w SEMI), nie mogą ich produkować w dużej ilości... do tego przy agresywnym (roz)ładowaniu 0% - 100% zdegradują się znacznie szybciej niż bateria używana w samochodzie osobowym.
Cały zestaw ważył prawie 37 ton.


@gonzo91: tylko nie podali ile waży bateria/ciężarówka, a ile sam ładunek.

Tak dla kontekstu - CEO i MD mojej firmy są bardzo eko - w tym roku kupiliśmy elektryczne vany, zamiast diesla używamy HVO, mamy na dachach magazynów małą #!$%@?ą elektrownie słoneczną, a wszystkie śmieci są poddawane recyklingowi. Więc generalnie przekonanie ich do elektrycznych ciężarówek to żaden problem ( zresztą dziś wieczorem się widzimy, więc
@gonzo91: obecnie 4680 są produkowane w takiej ilość, że można je traktować tak jakby ich w ogóle nie było ¯\(ツ)_/¯ Tesla Semi nadaje się na trasy ok 350mil w ciepłym klimacie, nie ma mowy żeby wyparła w jakiś znaczącym stopniu spalinowego trucka, to będzie taka marketingowa ciekawostka na rynku ¯\(ツ)_/¯