Wpis z mikrobloga

@xan-kreigor: o filozofii producentów raczej nic nie wywnioskujesz z takich danych
jeżeli znasz datę wprowdzenia akcyzy, to np. możesz porównać ile % samochodów w kategoriach "do 2" vs. "2 i więcej" rejestrowano co roku przed i ile po tej dacie
gdzie być może uda sie wykazać, że udział dużych silników spadł (ale czy nie o to chodzi w akcyzie?)
@cohontes: teza/y to:
pojemność silnika nie ma znaczącego wpływu na emisję co2
emisja co2 ma związek z mocą silnika
pojemność silnika nie ma wpływu na moc
cięższe samochody powodują większą emisję co2 w związku z tym powinny być bardziej opodatkowane
@xan-kreigor: pytanie czy ta emisja jest poprawnie wpisana, ściągnąłem jakiś pliczek i widzę tam 0 dla aut takich jak Ford Focus 1596.0 a Tesla ma brak danych w polu emisja_co2
ja bym tego pola nie uważał za wartościowe źródło danych
i widać będzie że nie jest to rozkład normalny


@piwomojepaliwo: nie można zakładać że rozkład pojemności silników będzie normalny

dane są na stronie cepik w postaci plików CSV po kilkaset (!) MB

skoro już przy tym jesteśmy to czemu po prostu nie dać R^2 i pójść do domu ?