Wpis z mikrobloga

W związku ze spadkiem cen #tesla zastanawiam się nad zakupem modelu 3 na dojazdy do pracy i mam trzy pytania do właścicieli.
Jadąc z prędkością 180-200 km/h jaki jest realny zasięg?
Przy "dynamicznej" jeździe jaki jest koszt przejechania 100 km ładując się w domu?
Kupilibyście model 3 jeszcze raz czy np. coś w stylu BMW i4?
#motoryzacja #samochody
  • 21
Kupilibyście model 3 jeszcze raz czy np. coś w stylu BMW i4?


@saycool: Na elektryczne BMW ludzie bardzo narzekali - niski zasięg, duży spadek zasięgów zimą, kłopoty z szybkim ładowaniem, jakieś dziwne przepisy (kumpel mi mówił że dealer PL zabrania ładować w garażu... że trzeba poza garażem ?!@# nie wiem na ile to prawda). Ale ostatnio BMW ostro zmieniło profil na EV - reklamują w TV, na stronie firmy (nawet PL)
@reakwon: niekoniecznie. Chociaż jeśli Tesla bardzo by mi się spodobała to raczej pożegnam Giulie. Problemem T3 jest to ze wyglada średnio, żeby nie napisać biednie. Natomiast problemem Giuli spalanie około 11 l ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@reakwon: tez mi się wydaje ze sporo ale możliwe ze mam ciężka nogę. Megane 4 1.2 130 KM pali mi około 8. Jak wezmę kiedyś 330i na weekend to będę miał porównanie.
@saycool:
Tutaj było ostatnio:
https://www.wykop.pl/wpis/69998167/posiadacze-tesla-zwracam-sie-z-pytaniem-bo-w-necie/

Nie mam 3, mam Y Perfomance
Poprzednie auto 150 KM diesel palił mi średnio 6,5 a po miescie z 7,5. Gdybym jeździł nim tak jak teraz jezdze Teslą to byłoby z 8,5 litra ;) Y wciaga 23kWh/100km przy takiej dynamicznej jeździe. bateria w LR i Performance mają 75kWh dostepnej pojemności więc 300km mozna zrobić nie obawiając się że braknie
przy 180-200km/h, zasieg to ok 150-180km
@saycool: Bo z takimi prędkosciami nie opłaca sie podróżować EV, wolniej jest szybciej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W standardowym masz 50kWh/pojemności. Model 3 z jednym silnikiem jest oszczędniejszy i jadąc 120km/h zuzywa 18kWh/100km jadąc równo wiec zrobisz przy tej predkosci max ~280km
@saycool: Jeśli chcesz sprawdzić czy Tesla jest dla Ciebie to musisz sprawdzić te rzeczy:
1. Trasy dłuższe niż 60% WLTP robisz nie częściej niż raz w miesiącu
2. Dany model Ci odpowiada wizualnie, pojemnościowo i użytkowo
3. Cena Ci odpowiada
4. Nie przeszkadz Ci słabe podejście do klienta

Jeśli tak to "będzie Pan zadowolony"
150-180km przy prędkościach przelotowych to trochę mało


@saycool: Usecase jest taki, że jedziesz te 150km w miarę szybko, zatrzymujesz się na 15 minut na superchargerze, ładujesz 10-15 minut tyle żeby dojechać do następnego. Innymi słowy co godzinę przerwa na papierosa. Tylko że nie w PL/EU bo u nas nie ma póki co takiej sieci szybkich ładowarek. Oprogramowanie w Teslach do planowania trasy optymalizuje takie użycie - bardzo dokładnie obliczają ile minut
@kwanty: LR chyba nie łapie się na dofinansowanie.
Ogólnie to chyba elektryk w takiej formie nie ma dla mnie sensu na ten moment.
Osiągi Tesla SR ma gorsze niż moja spalinówka, no i zasięg przy prędkościach autostradowych jest kiepski.
Jedyny plus to spora oszczędność w kosztach utrzymania, bo zdarzały się miesiące, że wydaje po 2k na benzynę :(
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@kwanty: salon i serwis tylko w Warszawie(Ząbki), szykują też Katowice i chodzą słuchy że w Trójmieście ma być. Narazie wszystko śmiga więc serwis mi niepotrzebny, ale nasz polski obsługuje też wschód (Ukraina/Białorus). Mają dość spory ruch a przez to obsługa klienta nie jest taka jak w innych markach. Jeśli ktoś się spodziewa czerwonego dywanu i szampana przy odbiorze to się mocno rozczaruje.

@saycool: Mi performance załapał się na dotacje (