Wpis z mikrobloga

Mircy mam problem z Golfem 4. Przy tak plus, minus połowie zbiornika jakby łapał powietrze i gaśnie (1.9 tdi na pompkach). Po dłuższym kręceniu zazwyczaj udaje się go odpalić i chodzi do momentu aż znowu nie zgaśnie. Przy włączaniu zapłonu czasami słychać jakby pompa paliwa zasysała powietrze mimo że paliwa jest sporo. Czyżby sama pompa już siadała?
#mechanikasamochodowa #motoryzacja #volkswagen
  • 9
@Saturax: na początek oringi na filtrze paliwa 1J0198247 i te 4 obejmu rozprężne wymień przy nim N10292201. Jak nie pomoże to gumki na pompowtryskach 038198051C ale to rozrząd rozpiąć, wałek zdjąć, pompowtryski na stół powyciągać. To są jedyne gumki w układzie. Nawet pompa tandemowa ma tylko obejmy na przewodach.

@czlowiek-z-bagna: daj linka do zaworu evap z 1.9 tdi na pompowtryskach XD
@trzaichlac69 Pompki i filtr były robione nie tak strasznie dawno. Więc w tamtych rejonach nie doszukiwał się problemu. Podejrzewam bardziej problem z pompą paliwa. Dzieje się tak jak mówiłem wcześniej gdy mam mniej więcej połowę zbiornika. Gdy zatankuje więcej choćby do pełna, problem z zapowietrzaniem znika i silnik chodzi normalnie do czasu aż nie wypalę tej połowy zbiornika.
@Saturax: Zmierz ciśnienie paliwa na wlocie do pompy tandemowej. Chyba prawie wszystkie pompowtryski miały pompkę w zbioniku (chyba jedynie wczesne roczniki z najsłabszymi silnikami nie miały bo znajomy miał takiego passeta B5 w którym na jakichś kamieniach zaprasowało 20cm przewodu paliwowego).
@Saturax: pierwsze wersje na pompowtryskach nie miały pompy wstępnej w zbiorniku paliwa . W filtrze zawsze jest pół litra ropy i zawsze po wymianie się go ropą zalewało. Przez ten otwór przelewowy. Może jakimś syfem smok przy koszu zaszedł, a może pływak się zawiesza i poprawnej ilości w baku nie wskazuję.