Wpis z mikrobloga

@maciorqa: Z kopalni tak, ale nie pamiętam, czy lądowało się przed, czy za kratami. Z miasta orków nie wiem, bo z niego wyszedłem wczytaniem gry. A teraz nie sprawdzę, bo musiałem już oddać klawiaturę :(


Edit: Nieważne, zapomniałem, że przecież zapisy zrobiłem żeby pokazać na screenie. XD

To tak, z kopalni da się wyjść i spawnuje tak, że nie trzeba się teleportować przez kraty. Co do miasta orków to nie umiem
@nightrain: Nie do końca 1:1. Przystosowali sterowanie i interfejs do Switcha (co trochę psuje granie na klawiaturze - strzałki lewo prawo poruszają też postacią do przodu), połatali trochę błędów (i dodali nowe jak na razie), oprócz tego przywrócili trochę wyciętych terenów z okolic wersji 0.94k, jak załączonym materiale. Z tą różnicą, że w wersji Switchowej droga zaraz niedaleko kopalni jest zablokowana kamieniami. Ale oprócz nich (i bariery ofc) jeśli wyjdziesz poza
Szysznik - @nightrain: Nie do końca 1:1. Przystosowali sterowanie i interfejs do Swit...
@Szysznik to w sumie dosyć istotne różnice, znaczy że tam jakieś grubsze plany były. Może żeby nawet zrobić jakąś wersję rozszerzoną, zanim zobaczyli w jakie programistyczne gówno wdepneli.
@Szysznik Dzięki za ten filmik, zawsze się zastanawiałem jak wyglądała ta wycięta przełęcz. Wydaje mi się, że gdyby ją zostawili w finalnej wersji gry, to sami by ją przysypali kamieniami lub byłoby zwykłe przejście, ale w pewnym momencie byłaby magiczna bariera.

@plasq: @nightrain

Cześć zmian jest już opisana na Gothicpedii gdzie jest też link do pełnej listy zmian po angielsku:

https://gothic.fandom.com/pl/wiki/Gothic_Classic
to w sumie dosyć istotne różnice, znaczy że tam jakieś grubsze plany były. Może żeby nawet zrobić jakąś wersję rozszerzoną, zanim zobaczyli w jakie programistyczne gówno wdepneli.


@plasq: Raczej po prostu chcieli załatać tę dziurę w mapie, którą widać od okolic starej kopalni, ale zamiast robić odcięcie w innym miejscu, to po prostu przerzucili wszystko i tylko zablokowali głazami tam, gdzie mniej więcej znajduje się granica bariery. "Skutkiem ubocznym" tego jest
Pobierz Szysznik - >to w sumie dosyć istotne różnice, znaczy że tam jakieś grubsze plany były...
źródło: 1000
@nightrain: Tego nie wiem, bo nie widziałem tego na żywo.

@Szysznik Mnie zastanawia dlaczego akurat zdecydowali się dodać tę przełęcz, zamiast po prostu załatać tą wyciętą górę, wtedy jeszcze zmieniliby teksturę podłoża, żeby nie było tej ścieżki prowadzącej do skały i nie byłoby dwóch przełęczy.
Mnie zastanawia dlaczego akurat zdecydowali się dodać tę przełęcz, zamiast po prostu załatać tą wyciętą górę, wtedy jeszcze zmieniliby teksturę podłoża, żeby nie było tej ścieżki prowadzącej do skały i nie byłoby dwóch przełęczy.


@maciorqa: Może tak im było prościej. Albo można też pójść w kierunku teorii spiskowej, że to przez Dzieje Khorinis. W końcu ktoś tam u nich pracuje, kto robił przy Kronikach Myrtany, a Kroniki powstały po rozłamie ekipy
Szysznik - >Mnie zastanawia dlaczego akurat zdecydowali się dodać tę przełęcz, zamias...
@Szysznik: Niby tak, ale po pierwsze, moim zdaniem to co chcieli zrobić panowie z DK to była głupota, gdyż przełęcz faktycznie istniała w wcześniejszych wersjach gry, ale została wycięta i w lore serii nie ma też żadnej informacji, że do kolonii prowadzą dwie przełęcze. Nawet w Gothic II PB załatali tę wyrwę w górach i nie ma tam żadnej drugiej przełęczy. Fakt, że ta przełęcz występuje w intro można wyjaśnić w