Wpis z mikrobloga

@awres X7 pewnie ma że 2 filtry cząstek stałych, układ dopalania spalin, układ szybkiego rozgrzewania turbiny czy katalizatora. Każdy z tych systemów kosztuje tyle co 2 takie Tipo, a powietrzem z rury wydechowej pewnie można by oddychać pod wodą.
jaka manipulacja?

Rozwiń myśl, tak podają w specyfikacji auta i tak skopiowałem.


@open_or_die: może nieświadomie, ale podajesz CO2 g/km.
Sprawdź jakie są wyniki dla CO, HC i NOx bo te parametry są brane pod uwagę przy ustalaniu norm.
VW Lupo 3L wjedzie do SCT, bo jako jedno z nielicznych aut już w bodajże 1999 spełniało normę Euro 4.


@wilqua: BMW też miało w tym roku silnik spełniający Euro4 i to w dieslu (M47N). A benzynowy "odpowiednik" czyli M43TU spełniał Euro4 w 1998 roku
@byferdo no tak, wiemy o tym kocie.
Przykład Lupo 3l jest podawany dlatego że spełnia normy euro 4, był to pierwszy samochód z taką normą.

Podawanie emisji dla Lupo 3l z danych tabelki euro nie ma przełożenia na stan faktyczny. Już jeden Mirek dał info że w Polsce Lupo 3l według cepiku ma euro 2.

Ps, dałeś dane innego auta.
@open_or_die tam jest taki problem, że spełnia tylko założenia normy euro 4, ale nie może jej mieć wbitą w dowód rejestracyjny, bo euro 4 obowiązywało dopiero od 2006 roku. Ten model był produkowany od 1999 do 2005, więc w zależności od daty produkcji ma wbite w dokumentach euro 2 lub 3.
Volkswagen miał nauczkę, aby nie wychodzić przed szereg i nie chwalić się normami przed ich formalnym wprowadzeniem ( ͡º ͜
@JestemGraczem: Nie mów niczego o czym nie masz bladego pojęcia. Norma euro 4 została uchwalona dyrektywą 98/69/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13 października 1998 r.

2005 to rok od którego norma euro 4 była wymagana na producentach aut. Wcześniej auto mogło mieć euro 4, ale nie musiało.
@bartosz325, sprawdź sobie samochody w CEPiK i jakie mają wpisane normy. Z moich obserwacji wynika, że samochody z 1999 roku mają wpisane Euro 2, nawet jeżeli teoretycznie spełniały wyższe normy. Powyżej wstawiłem zrzut ekranu dla Lupo 3L, który to między innymi potwierdza. Mam też samochód z 1999 roku, który był sprowadzony z Niemiec. Na przedniej szybie miałem naklejkę niemiecką 4, a w CEPiK jest wpisane Euro 2.
@open_or_die: @JestemGraczem ale zdajecie sobie sprawę z tego, że CEPiK dopiero od niedawna "publicznie" pokazuje jaką normę emisji spełnia nasz samochód i stąd te błędy? Zresztą, znając PiS'owskie rządy to po prostu wzięli rok produkcji i na tej podstawie przypisali normę emisji spalin, co z tego że auto mogło już spełniać wyższą normę.
Jeżeli jest błędna, to zgłaszamy błąd kontaktując się z wydziałem komunikacji.