AMA - pilot samolotów pasażerskich
Witam. Latam zawodowo od 97' roku. Jako Kapitan od roku 2000. Zapraszam do zadawania pytań.
JanuszKarierowicz z- #
- #
- #
- 828
Witam. Latam zawodowo od 97' roku. Jako Kapitan od roku 2000. Zapraszam do zadawania pytań.
JanuszKarierowicz z
Komentarze (475)
najlepsze
2. To prawda, ze bilety z tyłu samolotu są droższe, bo jest tam największa szansa na przeżycie, podczas katastrofy lotniczej?
3. Czy podczas szkolenia na pilota, macie sytuacje jak np. kiedy jakiś pasażer dostanie zawału serca, czy innej przypadłości która może spowodować śmierć? Czy
1.Chcielibyśmy ale niestety nie :)
2.Tylko i wyłącznie mit.
3.Tak to prawda, osobiście doświadczyłem tego.
4.Nie ma czegoś takiego jak "zgoda na kolejny lot", każda linia czy tania czy normalna musi utrzymywać swoje samoloty według standardów inspekcji utrzymania przeglądów, zwał jak zwał ale musi spełniać podstawowe lub normalne standardy bezpieczeństwa.
5.Silniki nie mają zabezpieczeń przed "bird strike". To się zdarza. Po czymś takim silnik "idzie do przeglądu".
6.Nie jestem biznesmenem
1. Czy to prawda, że światła naprowadzające (te na pasie startowym) zmieniają kolor zależenie od kąta z jakiego się na nie patrzy ? I w ten sposób można określić czy jest się na odpowiedniej wysokości podchodząc do lądowania.
2. Czy lądowałeś kiedyś na lotnisku na wyspie Sint Maarten ? Jeśli nie czy jest to jedno z Twoich marzeń :) ?
pozdrawiam
1.Tak, to prawda, mówimy o światłach PAPI które pomagają nam w ocenie odpowiedniego kąta zniżania do progu pasa.
2.Nigdy nie lądowałem, nie jest to moim marzeniem gdyż jest wiele trudnych lotnisk na których już wcześniej lądowałem.
2. Czy nie ma nigdy problemów z porozumieniem się z kontrolą lotów? Często akcent takich portugalczyków czy francuzów jest okropny...
3. Wiózł Pan jakieś sławne osobistości?
4. Czy lubi Pan, gdy ludzie klaszczą po wylądowaniu? :)
5. Czy uderzenia piorunow w samoloty są częste? Sprawiają jakieś kłopoty?
1.Oczywiście że tak.
2.Szczególnie Francuzi są trudni do zrozumienia a włoski temperament jest totalnie nieprzewidywalny. Ogólnie jest okej, aczkolwiek zauważyłem że rodowici brytyjczycy i amerykanie mają początkowo problemy ze zrozumieniem różnych europejskich akcentów - ale to mija :)
3.Tak, sporo. Przez ostatnich 15 lat trudno wymienić ich wszystkich.
4.Gdy klaszczą to zwykle włączamy rewers silników, który powoduje duży hałas i ... właściwie tego w ogóle nie słychać. Czasami personel pokładowy
Witam.
1. Ile miales lat jak zaczales sie szkolic na pilota?
2. Czy miejac 24 lata mialbym szanse na bycie w przyszlosci pilotem?
3. Jesli tak, to ile by to trwalo?
1.W wieku 16 lat zacząłem latać na szybowcach, później była emigracja, na samolotach zacząłem latać w wieku 21 lat - za tą edukację musiałem płacić z własnych pieniędzy.
2.Człowieku, świat należy do Ciebie. Znam ludzi którzy byli nawigatorami na IŁach 62 i rozpoczęli robienie licencji w 40 roku życia i udało im się. Aktualnie latają jako piloci. Świat należy do Was, wystarczy marzyć i realizować swe marzenia.
2. Wolisz Boeinga czy Airbusa?
3. Czy z perspektywy pilota jest jakaś różnica w pracy dla tanich linii i dla tych normalnych?
4. Czy aby zostać pilotem cywilnym trzeba mieć końskie zdrowie i absolutnie żadnych chorób/dolegliwości tak jak w przypadku pilotów wojskowych?
5. Masz jakieś swoje ulubione lotniska w Europie albo na świecie i takie których wyjątkowo nie lubisz?
6. Czy polscy piloci są docenianii na świecie?
2.Mówią w Seattle : if not Boeing i am not going - odpowiedź jest oczywista.
3.Te normalne stają się tanimi - tendencja jest niepokojąca, za parę lat będą tylko tanie. Z tego faktu jestem niezadowolony. Pracuje dla firmy która niby jest tania, ale traktuje pasażerów i pracowników jakby była ta normalna.
4.To już nie są te czasy. Można być normalnym człowiekiem a nie potencjalnym kosmonautą.
5.Większość lotnisk, to tylko i
1. Czy współczesna technika pozwala samolotowi pasażerskiemu "samemu" wylądować/wystartować?
2. Jak wygląda praca pilota prywatnego samolotu odrzutowego? Chodzi mi między innymi o:
a) pensje (czy ma ją stałą, ale musi być w ciągłej gotowości, czy tylko od wylatanych godzin?)
b) jak dostać się do takiej pracy, jako pilot prywatnego odrzutowca?
3) Piloci z których krajów wg Ciebie są najlepiej wyszkoleni i najbardziej rozchwytywani na rynku?
4) Jak wygląda sprawa kosztów na
1.Mało tego - wylądować i wyhamować na pasie do kompletnego zatrzymania. Start jest na tyle prosty że nie wymaga ingerencji autopilota.
2.Nie mam bladego pojęcia, czasami myślę aby zostać takim pilotem, żeby od czasu do czasu polatać ;)
3.Nie klasyfikowałbym pilotów podzielonych na nację. Głównie zależy od osobistych umiejętności danego pilota. Wszystko to jest weryfikowane na sesjach symulatorowych.
4.Wiem od pilotów turystycznych że są to znacze koszty, od lat jestem
2. Masz wyłączony telefon podczas startu?
3 Pijesz alkohol ? znasz pilotów którzy latali "po drinku" ?
1.Lądowałem wielokrotnie.
2.Czasami się zdarza że mam włączony bo zapomnę go wyłączyć.
3.Jak każdy wypije okazjonalnie, ale obowiązuje mnie duży stopień profesjonalizmu.
2. Jak to jest z odczuciem odpowiedzialności. Czy dla kilkuletniego pilota jest takie samo jak dla zwykłego człowieka czy z czasem maleje?
3. Najmniejsza widoczność przy jakiej lądowałeś?
2.Lecąc z kilkoma osobami leci się zupełnie inaczej mając komplet pasażerów - nie myślimy o odpowiedzialności - najważniejsze żeby swoje cztery litery dowieźć do celu.
3.200 metrów.