AMA - pilot samolotów pasażerskich
Witam. Latam zawodowo od 97' roku. Jako Kapitan od roku 2000. Zapraszam do zadawania pytań.
JanuszKarierowicz z- #
- #
- #
- 828
Witam. Latam zawodowo od 97' roku. Jako Kapitan od roku 2000. Zapraszam do zadawania pytań.
JanuszKarierowicz z
Komentarze (475)
najlepsze
1. Latasz na symulatorach, a jeśli tak to na jakich?
2. Grasz w lotnicze gry wojenne np. Warthunder?
2.Nie gram.
1. Miales kiedys sytuacje w ktorej nie byles pewny czy dobrze postepujesz?
Chodzi oczywiscie o sytucje w powietrzu.
2. Leciales kiedys mysliwcem? Chcialbys poleciec? Jezli tak to jakim?
3. Gdzie miales najtrudniejsze ladowanie?
4. Najgorsza usterka w czasie lotu jaka przezyles?
5. Co myslisz o postepowaniu pilotow naszego tupolewa?
Dziekuje. Wesolych Swiat. Zycze tyle samo pomyslnych ladowan ile startow.
2.Nigdy nie leciałem ale moim marzeniem jest przelecieć się Spitfire'em.
5.Presja, jeszcze raz presja i na siłę wykonanie zadania.
Lot dookoła świata masz już za sobą, jaki teraz sobie stawiasz cel? Jakie jest Twoje największe marzenie jako pilota?
Lot dookoła świata mam już za sobą. Obecnym celem jest dotrwanie w zdrowiu latając zawodowo. Od lat jestem już Kapitanem - spełniłem się zawodowo.
1. W jakiej linii lotniczej pracujesz?
2. Latasz po Europie czy/i po innych kontynentach?
3. Miałeś jakieś stresujące sytuacje?
4. Jak wyglądała twoja droga od zera do ATPLa? Co było w niej najtrudniejsze?
5. Jakie masz przewidywania co pracy po Dęblinie/Rzeszowie za jakieś 5 lat? Będzie praca czy nie?
6. Czy da się pogodzić pracę pilota z rodziną? Można wiedzieć jak to wygląda u ciebie?
7. Jak wygląda twój typowy dzień
2.Po Europie i Północnej Afryce oraz do Dubaju.
4.Licencja turystyczna, nastepnie budowanie nalotu do licencji zawodowej. Całe szkolenie odbyłem w Kanadzie - najwięcej kosztowała budowa nalotu czyli do licencji zawodowej. Minimalny nalot to 200 godzin - po otrzymaniu pierwszego zatrudnienia ATPL przyszedł naturalnie i bez większych problemów. Największym problemem jest zdobyć pierwsze 1000 godzin.
5.Biorąc pod uwagę aktualny rynek i ilość pilotów która odchodzi na emerytury i będzie odchodzić na
1. Czy często zdarzają się zderzenia z ptakami podczas lotu? Czy zdarzyło się Panu jakiegoś przetrącić?
2. Jakieś awaryjne lądowania?
3. (nieśmiała propozycja)... może skrzyknąłby Pan kolegów i urządził pokaz 737 w stylu Red Arrows albo Patrouille de France... :)
Ciekawe AMA
1.Zderzenia z ptakami zdarzają się w skali firmy która posiada 90 samolotów prawie codziennie. Osobiście doświadczyłem około 10 zderzeń - większość wpadła do silnika, nie powodując większych strat i nie było potrzeby wyłączania silnika w trakcie lotu. Jedno zderzenie było dość spektakularne gdyż duży ptak uderzył dokładnie w przednią szybę robiąc mnóstwo hałasu - był to dość drastyczny widok.