Można się tylko domyślać, że bandyckie układy w państwie Tuska, Buzka, Millera itd. dotknęły nie tylko autostrady. Zwłaszcza dile budowlane są widoczne, Jak to jest możliwe, żeby za wyjeżdżenie tego kawałka przez niecałą godzinę pobierać opłatę za którą w Czechach, Austrii, Słowacji i pewnie połowie Europy i Świata można jeździć potencjalnie przez ok 5 dni a w Szwajcarii przez ok 50 dni?
@celina: @1severian: Jak zwykle wypoki przytaczają kraje z winietami, całkowicie przypadkowo pomijając kraje z bramkami, gdzie często jest znacznie drożej, niż w Polsce (Włochy!).
Nigdy tego nie zrozumiem jak to w Polsce tak można. Autostrada została zbudowana z funduszy unijnych i z pieniędzy podatnika, a jak podatnik chce po niej jechać to musi zapłacić jakiejś prywatnej firmie która ją kupiła za grosze. W Niemczech autostrady działają bez myta i bez prywatnych firm bogacących się na państwowych autostradach. Są remonty, jest koszona trawa i odgarniany śnieg.
@BlueSpark: A4 Kato-Krk (a precyzyjniej Katowice Murckowska - Balice (Kraków Zach.)) oddano do użytku w 1996 roku, 8 lat przed przystąpieniem Polski do UE.
Państwo było wtedy za biedne by budować drogę, ale drogę zbudować trzeba było. Państwo przekazało więc ziemię i dało błogosławieństwo prywatnemu inwestorowi na budowę (taka nasza lokalna odmiana partnerstwa publiczno-prywatnego). Inwestor zbudował za swoje (bo w tamtym czasie UE kasiorki nie dawała) i pobiera opłaty, by inwestycja się zwróciła, a i zarobić coś na tym trzeba.
W idealnie okrągłym kapitalizmie umieszczonym w próżni i emitującym korwinizm równomiernie w każdym kierunku, w skrócie
@koziolek666: ale powiedz tak szczerze, po co wypowiadasz się jak nie masz zielonego pojęcia? Przecież ten odcinek A4 został wybudowany przez państwo w latach 1983-1996.
@Jelen_Szlachetny: Częściowo masz rację - zbudowano tę drogę, ale byle jak. Beton na wiaduktach kruszył się tak, że zbrojenie wychodziło, pękający asfalt, koszmarne koleiny tak jakby podbudowa zrobiona była z błota. Typowy szit z czasów PRL i przedunijnych. I owszem, Stalexport odpowiednio tę drogę przebudował, ale to co robią z cenami i kolejki na bramkach to jest jakiś skandal, do tego ten aneks o zakazie budowy konkurencyjnych połączeń to może był
Oświeć mnie. Kto zapłacił za budowę autostrady? Z tego co w kilkanaście sek. wyszukałem to 1km to koszt ok 40mln zł. Czyli przy takim zysku zwrot nastąpi za "#!$%@?" lat. A trzeba to jeszcze raz na jakiś czas remontować itd. Więc gdzie widzisz problem?
@Norton__PL: ,,kto zapłacił za budowę autostrady?" Ty zapłaciłeś,ja zapłaciłem,nasze dzieci będą płacić. @Mis_Koralgol ,,przecież unia dała"-owszem,dała,ale tymi pieniędzmi już na początku podzielili się co niektórzy decydenci. A teraz będziemy wreszcie mieć dużo autostrad-bubli.Najkosztowniejszych na świecie. Te nazwy to chyba nie przypadek-,,bursztynowa". A może-platynowa,złota,diamentowa?
Komentarze (218)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
W Niemczech autostrady działają bez myta i bez prywatnych firm bogacących się na państwowych autostradach. Są remonty, jest koszona trawa i odgarniany śnieg.
A4 Kato-Krk (a precyzyjniej Katowice Murckowska - Balice (Kraków Zach.)) oddano do użytku w 1996 roku, 8 lat przed przystąpieniem Polski do UE.
Buahahaha.
Kto ją utrzymuje?
Kto ją wybudował w obecnym kształcie?
W idealnie okrągłym kapitalizmie umieszczonym w próżni i emitującym korwinizm równomiernie w każdym kierunku, w skrócie
I owszem, Stalexport odpowiednio tę drogę przebudował, ale to co robią z cenami i kolejki na bramkach to jest jakiś skandal, do tego ten aneks o zakazie budowy konkurencyjnych połączeń to może był
Komentarz usunięty przez moderatora
Ty zapłaciłeś,ja zapłaciłem,nasze dzieci będą płacić.
@Mis_Koralgol ,,przecież unia dała"-owszem,dała,ale tymi pieniędzmi już na początku podzielili się co niektórzy decydenci.
A teraz będziemy wreszcie mieć dużo autostrad-bubli.Najkosztowniejszych na świecie.
Te nazwy to chyba nie przypadek-,,bursztynowa".
A może-platynowa,złota,diamentowa?