Co to za efekt dźwiękowy w 3:01? Słychać w prawie każdym odcinku
@PRWL: Gdzieś kiedyś czytałem, że dźwięk z rejestratora, kamerki, oznaczający zapisanie nagrania. W tym przypadku ktoś musiał ręcznie nacisnąć na przycisk, ale też podobno w trakcie wypadku jest to robione automatycznie, bo wykrywane jest to jakoś przez rejestrator. Chociaż zastanawia mnie po co, bo skoro rejestrator, to nagrywanie powinno być włączone cały czas, no chyba że chodzi o zabezpieczenie
@PRWL: rejestratory samochodowe nagrywają w pętli - masz kartę np. 2gb, są na niej zapisywane np. 3 minutowe klipy. jak skończy się miejsce, najstarszy jest kasowany. kamerki mają wbudowany akcelerometr - jeśli zarejestruje silny wstrząs to taguje dany klip (i np. dwa sąsiednie) żeby go nie nadpisać, ale można to też zrobić przyciskiem. takie otagowanie potwierdzane jest właśnie tym plumkinięciem, czy innym odgłosem kamerki. oczywiście każda kamerka jest inna i może
Co jest z tymi samochodami jedą prosto i nagle iiiiii i trzask. Nie wiem jak wy ale ja odpukać nigdy w zyciu nie miałem także jadąc normalnie bez żadnego odpier*dalania nagle zaczął mi ociekać samochód. Miał ktoś tak? Potem po przeanalizowaniu okazło sie ze uszkodzone były elementy układu skrętnego czy coś. Nie rozumiem jak to się dzieje ze nagle jebudubu. Rozumiem szybko jechać ale większość z nich jedzie wydaje się normalnie.
@a-lexis: ja tak miałem. Na zakręcie, który pokonywałem setki razy nagle dupa zaczęła mi uciekać. Obróciło mi auto i wyrzuciło na przeciwny pas i zakopałem się na poboczu. Czynników było kilka. Lekki samochód z krótką dupą, w ogóle niedociążoną i napędem na przód. I do tego nowe opony założone na przód, trochę starsze na tył (samochód nie mój, także nie moja decyzja) przez co mniejsza przyczepność z tyłu. Na szczęście nic
@neo2mko: Wydaje mi się, że tak. W 2:39 widać po prawej stronie linię zatrzymania. Ciężko cokolwiek dostrzec na tym nagraniu. Jestem ciekawe gdzie to jest. Wygląda na to że jest to droga na Włocławek, w prawo było odbicie na Kutno. Kierowca ma rejestrację ze Zgierza EZG... Może ktoś kojarzy to miejsce?
Większość wypadków można by uniknąć gdyby ludzie potrafili zapanować nad samochodem... opony tez pewnie 5 letnie z olx bo przecież 9mm bieżnika jest! A ten pierwszy z mercedesa... jak się już chce jeździć szybciej to trzeba dbać o układ hamulcowy
@lubiecie: Ja raz namówiony przez znajomych pojechałem kupić używki parę lat temu. Spory zakład wulkanizacyjny, gość mnie prowadzi, pokazuje komplet i chwali, że bieżnik jak u nówki. Spojrzałem na DOT - dwie opony 18 lat, jedna 19 a ostatnia 21. Wyszedłem i kupiłem nowe.
@wszystkiefajneloginysajuzzajete ja nie mówię żeby wymieniać ja mówię że taka opona jest już stara. oczywiście że oponę z głębokim bieżnikiem szkoda wyrzucić i to w sumie strata.
to kwestia indywidualna, stylu jazdy i ilości km robionych. ja nie czuje się bezpiecznie w starych oponach i je zmieniam
Ja kiedyś miałem auto z którym dostałem z oponami po połowie sezonu, opony 7 letnie, sprzedał i kupiłem nowe. dołożyłem 200 zł, 3/4 kosztu jednej
@Bruce79: Zatrzymanie to pierwsza naturalna reakcja. A to, że jest już na drugim pasie, kursie i ścieżce mercedesa mogła przekalkulować pół sekundy później.
@siodemkaxx: majac naped na przod utrzymanie predkosci albo delikatne(sic!) przyspieszanie bedzie trzymalo gebe tam, gdzie chcesz jechac. Przyhamujesz, wrzucisz luz i krecisz baczka. Z napedem na tyl z kolei nie wolno na zakrecie przyspieszac, bo wiadomo co sie stanie.
Tak jak mowisz, najlepiej wytracic predkosc przed zakretem/ lukiem, zeby potem nie bylo zdziwienia ;)
@siodemkaxx: Jak jedziesz za szybko i widzisz zakręt, to przyhamowujesz przed. Już już jesteś w zakręcie to hamowanie zrobi więcej szkody niż pożytku. W przednionapędówce, można nawet docisnąć gaz jeśli brakuje przyczepności tylnej osi. Jeśli brakuje przedniej, to trzeba delikatnie odkręcić aż do momentu kiedy złapie (tylko trzeba uważać na szarpnięcie, bo jak się spanikuje po złapaniu przyczepności to poślizg podsterowny może szybko się zmienić w nadsterowny).
Komentarze (176)
najlepsze
@PRWL: Gdzieś kiedyś czytałem, że dźwięk z rejestratora, kamerki, oznaczający zapisanie nagrania. W tym przypadku ktoś musiał ręcznie nacisnąć na przycisk, ale też podobno w trakcie wypadku jest to robione automatycznie, bo wykrywane jest to jakoś przez rejestrator. Chociaż zastanawia mnie po co, bo skoro rejestrator, to nagrywanie powinno być włączone cały czas, no chyba że chodzi o zabezpieczenie
oczywiście każda kamerka jest inna i może
Czynników było kilka. Lekki samochód z krótką dupą, w ogóle niedociążoną i napędem na przód. I do tego nowe opony założone na przód, trochę starsze na tył (samochód nie mój, także nie moja decyzja) przez co mniejsza przyczepność z tyłu.
Na szczęście nic
EDIT:
Ok znalazłem, wygląda to na skrzyżowanie w Zgierzu. Kierowca z prawej musiał ustąpić, ma znak STOP.
https://www.google.com/maps/@51.8576695,19.406617,3a,75y,340.73h,95.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQp3FIlfmyLTHDR1AftuzxA!2e0!7i13312!8i6656
to kwestia indywidualna, stylu jazdy i ilości km robionych. ja nie czuje się bezpiecznie w starych oponach i je zmieniam
Ja kiedyś miałem auto z którym dostałem z oponami po połowie sezonu, opony 7 letnie, sprzedał i kupiłem nowe. dołożyłem 200 zł, 3/4 kosztu jednej
A co wykop sądzi o oponach wielosezonowych?
typo mruga jak #!$%@?... pewnie miśki suszą to potem zwolnie( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak jak mowisz, najlepiej wytracic predkosc przed zakretem/ lukiem, zeby potem nie bylo zdziwienia ;)
Jeśli masz tak, że