W Polsce dziwisz się jak dostaniesz coś dobrej jakości, a jak pojedziesz do Niemiec to zdziwisz się jak dostaniesz coś słabej jakości. Taka to różnica.
Niemcy narzekają na swoją kolej bardziej niż my na naszą - wiem bo czasem jeżdżę. Zimą nie zostawili na DB suchej nitki. Szczególnie nienawistne były im pociągi ekspresowe, których składy z powodów budżetowych nie są przystosowane do jazdy w śniegu i mrozie (hamulce nie działają prawidłowo przez co pociągi jeździły wolniej, spóźniały się i zajmowały torowiska innym typom skłądów)
@parachutes: a mój pociąg na trasie ponad 300km nadal nie ma wagonu restauracyjnego, nie ma gniazdek do podłączenia laptopa, czasem biega po nim tylko wk#@$iający gość z plecakiem powtarzający: "piwo, piwo, piwo, piwo, piwo, piwo, piwo, piwo, piwo"
@parachutes: "Sporo się narzeka na PKP, a ja znalazłem kolejny powód by ich pochwalić." - pochwała należy się chyba Przewozom Regionalnym a nie PKP ? To dwie różne firmy.
Nie jeździłem pociągiem odkąd mam prawo jazdy, ale w takich warunkach to chętnie bym pośmigał. Tylko jakie jest prawdopodobieństwo, że jak sobie teraz kupię bilet to trafię właśnie na taki pociąg a nie na ten "normalny"? Zbyt małe żeby ryzykować ;)
@detektor_szczescia: z własnego doświadczenia wiem, że takie wagony to wcale nie jest rzadkość. A dokładnie jeden wagon w całym składzie. Ale za to żeby znaleźć miejsce do siedzenia, to już musisz mieć cholerne szczęście;)
Sporo podróżuje PKP i z mojego doświadczenia wynika, że takie ładne pociągi jeżdżą tylko na połączeniach z Warszawą. Kilkanaście razy jeździłem pociągiem TLK na relacji z Warszawą i zawsze były to nowiutkie wagony z gniazdkami i 6 miejscami (2 klasa). Z relacji innych pasażerów dowiedziałem się, że na innych liniach z W-wą też w większości takie jeżdżą(jeżeli jest inaczej to niech mnie ktoś poprawi). Natomiast na innych trasach nie związanych z Warszawą
@marcinzg: W Polsce jest tylko kilka połączeń z wyremontowanymi torami dostosowanych np. do 160 km/h i więcej. Zaczęli od największych miast i tam przerzucają nowy tabor, spółka próbuje maksymalizować zysk i chyba na ich miejscu obrałbym taką samą drogę. Zwykła ekonomia, tak samo działa i planuje GDDKiA. Z drugiej strony szkoda mi wschodu Polski, skąd pochodzę. Jedyna szansa dla biedniejszych regionów to efektywniejsze korzystanie ze środków z Unii (Program Rozwoju Polski
@parachutes: No może coś w tym jest ale często jeżdżę na trasie Wrocław - Poznań gdzie co prawda pociąg nie jedzie 160 km/h ale tory są w niezłym stanie w porównaniu do reszty kraju i jeszcze nigdy nie widziałem na tej trasie nowszych wagonów, co najwyżej odmalowane w nowe barwy starocie.
Ja p%$!$%!ę. To znalezisko mnie zaskoczyło. Nigdy nie spodziewałem się, że mym oczom ukaże się taki widok. I to w Polsce! Kilka razy w tygodniu jestem zmuszony jeździć PR, ale przez ten wykop jeszcze bardziej znienawidzę podróże pociągiem. Dzięki.
@BaKuMMz: To jest pozytywne jednak pamiętaj, że większość ludzi żyje poza Warszawą i woj. Mazowieckim. Na trasie Poznań - Szczecin też jeździ ten Regioexpress ale cała reszta to zwyczajne przedziałowe albo bez przedziałowe wagony i zmodernizowane kible. Nic fantastycznego.
Ja za to nie wiem co za mistrz projektował siedzenia w pociągach TLK (tych z przedziałami). Otóż są one ukośne i pną się do góry, czyli tyłek spada sobie w dół, a nogi idą wyżej. Efekt? Bolący tyłek po paru godzinach jazdy, zwykle trzeba to rozchodzić, ale często nie ma gdzie z powodu tłoku. Jakbym się nie ułożył na tych siedzeniach to zawsze mnie coś będzie bolało i zawsze będzie niewygodnie. W
@str128: Lepiej spójrz na te zdjęcia - siedzenia projektowane dla ludzi nie posiadających rąk (na szerokość). Prawie jak w autobusach produkowanych przez pewną firmę ;)
@Destr0: ta scena z Dnia Świra była mocno podkolorwana na potrzeby filmu - jeszcze z taką deską się nie spotkałem, a podróżuję od 5 lat raczej sporo. Za to szczyny na ziemi są jak najbardziej oparte na faktach.
Wróciłem, aby specjalnie wykopać, za: "Może jestem młody i głupi, ale przez całe 24 lata swojego życia obserwuję jak zmienia się ten kraj. I pewnie dla wielu zabrzmi to dziwnie, ale mi się w Polsce podoba."
@kinemator: kretynizmu niestety się tak szybko nie wyleczy. takie półgłówki doprowadzą wkrótce nowe pociągi do ruiny. tylko czekać na porysowane kamieniami szyby i dumne "whole train".
@kinemator: dlatego nie ma się co dziwić, że PKP zlewa temat i każe jeździć starypi strupami - po co mają inwestować grube miliony w fajne wagony jak przyjdzie zjeb jeden z drugim i zacznie "bombić" aby zaznaczyć teren niczym pies szczający na każdy krzak.
Obywatelu! Jak chcesz aby w Polsce było dobrze to najpierw wychowaj sobie normalnego dzieciaka a dopiero później idź w postawę roszczeniową.
Zawsze, gdy jadę pociągiem, to najpierw szukam w składzie takich bezprzedziałowych wagonów. Są one o wiele bardziej komfortowe niż te tradycyjne, szkoda tylko, że jeździ ich stosunkowo mało i ciężko na nie trafić.
Naprawdę zamiast wydawać miliardowe sumy na jakieś wyśnione koleje magicznych prędkości, które i tak będą łączyć raptem kilka największych miast, lepiej zmodernizować obecną infrastrukturę i tabor w całym kraju. Mogę nawet jechać te 8-10 godzin nad morze, ale pod
@wuj_zly: tez staje w obronie kolejowej spolki uwazam ze jak sobie czlowiek zaplanuje podroz w ciekawy sposob to nie powinien miec problemu z wysoka jakoscia, ale ten internet to pelne zaskoczenie myslalem, ze u nas nie ma takich rzeczy, a to jeszcze w przewozach regionalnych... gratulacje dla wykpowicza dumnego z polski :)
Fajnie, fajnie. Ja mam zdjęcie kibla z pociągu Interregio, gdzie drzwi były wyjęte i wstawione do środka, a muszla była tak obdrapana, że od samego patrzenia chciało się rzygać.
Takich pociągów jak na zdjęciu PR mają zdaje się 2, jeden jeżdzi na trasie Warszawa-Szczecin, a drugi Kraków-Waraszawa(tego drugiego nie jestem pewien). Reszta składów tej spółki jest w opłakanym stanie.
EDIT
PS. Jechałem 5 razy tym pociągiem i często jest zapchany po same
Jezdziłęm juz na tej trasie Poznan - Warszawa. Warto zwrócic uwage ze IC na tej trasie kosztuje 3x tyle ^_^ - co prawda jedzie o godzinke krócej... ale co tam :D
Jakieś 2 lata temu wracałem z Warszawy do Lublina. Podróż, która powinna zająć 2h30min zajęła... 6godzin 40minut!. Najpierw pociąg stanął w szczerym polu, nie było żadnej informacji dlaczego. Po dwóch godzinach postoju zaczęły dochodzi informacje z czoła pociągu, że pękła szyna. Pociąg niebawem ruszył dalej, w trasie byłem już 3godziny, a do domu nadal daleko. Po ok 10 minutach jazdy skład znowu się zatrzymał! Tym razem ktoś się rzucił pod koła
Być może to trochę naiwne pytanie, ale jak ten hot spot działa podczas jazdy? Internet przecież trakcją nie puszczają (podobno w stanie wojennym trakcje wykorzystywało wojsko do łączności) a poruszający się pociąg (czy jakikolwiek pojazd) raczej nie ma możliwości korzystania z jednego odbiornika.
A ja w niedzielę jechałem z koleżanką pociągiem relacji Kraków - Warszawa i musieliśmy zająć przestrzeń między wagonami, bo dosłownie wszędzie indziej siedzieli ludzie ;] tłok kosmiczny, słowem. Najlepsze było to, że z jednej strony mieliśmy Turków, z drugiej Włochów, u których jeden koleś trzymał ulotkę "3 days i Cracow"... poznali smak polskiego życia ;>
Komentarze (182)
najlepsze
Niemcy narzekają na swoją kolej bardziej niż my na naszą - wiem bo czasem jeżdżę. Zimą nie zostawili na DB suchej nitki. Szczególnie nienawistne były im pociągi ekspresowe, których składy z powodów budżetowych nie są przystosowane do jazdy w śniegu i mrozie (hamulce nie działają prawidłowo przez co pociągi jeździły wolniej, spóźniały się i zajmowały torowiska innym typom skłądów)
Tak czy inaczej cieszy, że idzie ku lepszemu.
drugie pytanie jest takie, ile trzeba poczekać, aby przejechali się takim pociągiem kibole, lub inne brudasy i go totalnie zdewastowali.
Koleje Mazowieckie
http://kluzinski.blox.pl/resource/Flirt1.jpg
http://swr.podkarpackakolej.net/wagony/img/bombardier.jpg
warszawskie skm-kowe pesy
http://www.przegubowiec.com/pkp/19we1.jpg
http://www.przegubowiec.com/pkp/14we.1.jpg
@Destr0: ta scena z Dnia Świra była mocno podkolorwana na potrzeby filmu - jeszcze z taką deską się nie spotkałem, a podróżuję od 5 lat raczej sporo. Za to szczyny na ziemi są jak najbardziej oparte na faktach.
idioci
Obywatelu! Jak chcesz aby w Polsce było dobrze to najpierw wychowaj sobie normalnego dzieciaka a dopiero później idź w postawę roszczeniową.
Z takiego syfu i burdelu jaki jest na kolei będą musieli odkopywać się bardzo długo, więc doceńmy to że zmienia się coś na plus.
Naprawdę zamiast wydawać miliardowe sumy na jakieś wyśnione koleje magicznych prędkości, które i tak będą łączyć raptem kilka największych miast, lepiej zmodernizować obecną infrastrukturę i tabor w całym kraju. Mogę nawet jechać te 8-10 godzin nad morze, ale pod
Bo, że PKP nie jest wcale takie złe to już wiedziałem :)
Takich pociągów jak na zdjęciu PR mają zdaje się 2, jeden jeżdzi na trasie Warszawa-Szczecin, a drugi Kraków-Waraszawa(tego drugiego nie jestem pewien). Reszta składów tej spółki jest w opłakanym stanie.
EDIT
PS. Jechałem 5 razy tym pociągiem i często jest zapchany po same
Tu akurat nie widać wyjętych drzwi, ale to było w tym samym kiblu.
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/00672/naples-rubbish_672409n.jpg
W tej Italii też nie jest tak różowo.