Wpis z mikrobloga

Pociągi Oinasza 31: ET40
W związku z rekordową liczbą przewozów towarowych w latach 70. pojawiło się zapotrzebowanie na ciężkie elektrowozy, zdolne do prowadzenia najcięższych składów towarowych. W zakładach Skody w Pilznie zakupiono 65 egzemplarzy towarowej lokomotywy dwuczłonowej, oznaczonej w Polsce jako ET40. Były to właściwie dwie połączone lokomotywy, które w razie potrzeby mogą pracować niezależnie od siebie. W 1990 z kolei pojawiło się zapotrzebowanie na elektrowozy zdolne do prowadzenia składów z szybkością 160 km/h po Centralnej Magistrali Kolejowej. Sugerując się udaną konwersją czeskich EU05 na EP05, egzemplarz ET40-41 przebudowano na EP40-41. Jednak próby okazały się nieudane - ostatecznie jeden z członów uległ spaleniu. Wobec tego zarzucono projekt EP40 i z powrotem przebudowano jedyny egzemplarz na ET40. W 2009 wszystkie lokomotywy trafiły do rezerwy długoterminowej, a w 2011 skreślono z inwentarza wszystkie egzemplarze poza dwoma. Fizycznie istnieje jeszcze 21 egzemplarzy ET40, które PKP Cargo zamierza sprzedać.
#pociagioinasza #pociagi #pociagiboners #et40
Oinasz - Pociągi Oinasza 31: ET40
W związku z rekordową liczbą przewozów towarowych ...

źródło: comment_vETTbV8HGQH6S1Zr36keqQCaUHa1GCZs.jpg

Pobierz