Aktywne Wpisy
Czerwony_jak_WIG20 +141
#zmora #sen #paralizsenny #zalesie #horror
TLDR: opisuję gnębiącą mnie dzisiejszej nocy ZMORĘ(paraliż przysenny), przepraszam za ewentualne błędy, piszę na szybko.
Kto nigdy nie miał całonocnej/wielonocnej "zmory" w wydaniu "pętla"(wyjątkowo złośliwa odmiana zmory), ten ma ogromne szczęście. Opisuję na gorąco by powstrzymać się przed snem. Mam już dość, a to dopiero godzina trzecia w nocy(pierwszej nocy, często bywa to wielonocne doświadczenie). Niżej opisuję w punktach proces tej męczarni, a wcześniej kilka wyjaśnień:
Pętla
TLDR: opisuję gnębiącą mnie dzisiejszej nocy ZMORĘ(paraliż przysenny), przepraszam za ewentualne błędy, piszę na szybko.
Kto nigdy nie miał całonocnej/wielonocnej "zmory" w wydaniu "pętla"(wyjątkowo złośliwa odmiana zmory), ten ma ogromne szczęście. Opisuję na gorąco by powstrzymać się przed snem. Mam już dość, a to dopiero godzina trzecia w nocy(pierwszej nocy, często bywa to wielonocne doświadczenie). Niżej opisuję w punktach proces tej męczarni, a wcześniej kilka wyjaśnień:
Pętla
Różnica wysokości to dwa poziomy lotu, czyli około 2000 stóp (600 m). Minimalna separacja pozioma na tych wysokościach (w przypadku gdy dwa statki powietrzne lecą na tym samym pozioemi) wynosi 7 mil morskich (13 km), zaś pionowa w przestrzeni RVSM, w której wówczas byliśmy, wynosi 1000 stóp. Wystarczy, że zachowana jest jedna z nich.
Czym jest przestrzeń RVSM (Reduced Vertical Separation Minima)? Wysokość lotu mierzy się poprzez pomiar ciśnienia na zewnątrz samolotu i porównanie z podstawą odniesienia. Na tych wysokościach jako odniesienie jest przyjmowane ciśnienie na poziomie morza według atmosfery standardowej (nieco ponad 1013 HPa - QNE). Im wyżej, tym ciśnienie niższe, ale spadek nie jest liniowy - bliżej ziemi ciśnienie maleje znacznie szybciej ze wzrostem wysokości. Im wyżej, tym różnice w ciśnieniu są mniejsze i dlatego pomiar musi odbywać się za pomocą specjalnie certyfikowanych wysokościomierzy. Powyżej FL290 (29000 stóp, czyli ok. 8700m nad poziomem morza) separacja pionowa powinna wynosić 2000 stóp, czyli dwa poziomy lotu. Jednak z uwagi na postęp w dziedzinie budowy urządzeń pomiarowych umożliwiono zastosowanie separacji 1000 stóp dla statków powietrznych posiadających certyfikat RVSM. W naszej części świata loty nie dopuszczone do RVSM spotyka się już niezmiernie rzadko i wówczas wymagane jest utrzymywanie między nim a innym ruchem zwiększonej separacji pionowej. Przestrzeń RVSM rozciąga się do FL410 (41000 stóp - około 12,3 km nad poziomem morza). Powyżej wysokościomierze nadal są zbyt niedokładne.
#ciekawostki #lotnictwo #aircraftboners #aerostylefoto #samoloty
Komentarz usunięty przez moderatora
Dlugosc drogi ?
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora