W związku ze ściekiem który wylał się wczoraj pod wpisem i niebywałym poziomem absurdu niektórych komentarzy postanowiłem : Wpłacę 500 zł na dowolnie konto wskazane przez osobę która jako pierwsza w komentarzu zaprezentuje formalny algebraiczny dowód na nieprawdziwość równania 6 x 3 = 6 + 6 + 6 w dziedzinie liczb całkowitych Z (zgodnych z definicją podaną tutaj. Szczególnie do udziału zachęcam wszystkich tych, którzy w komentarzach dowodzących nieprawdziwości powyższego odsyłali innych do podstawówki. Macie szansę się wykazać. #matematyka #szkola #nauczyciele #gruparatowaniapoziomu
@kielus: Nie śledziłem bardzo dokładnie tej dyskusji, ale chyba nikt nie pisał, że to nie jest równoważne. Było parę głosów, że dzieciak nie był konsekwentny w rozpisywaniu i raz rozpisywał tak, a raz inaczej, ale chyba nikt nie twierdził nic innego niż to, że nauczyciel(ka) był #!$%@? i nie powinien odejmować punktów.
@kielus No ale to już było chyba tłumaczone - jest nawet na rysunku. 6 x 3 to po prostu 6 kupek po 3 jabłka a nie 6+6+6 czyli 3 kupki po 6 jabłek. Wynik oczywiście jest ten sam czyli 6x3 = 6+6+6 jeżeli mówimy o wyniku ale z rysunku w zadaniu pierwszym widzimy, że należało przedstawić zapis - 6 x 3 = 3+3+3+3+3+3 czyli sześć razy po trzy elementy inaczej mówiąc sześć
@kielus A widziałeś jak wygląda pierwsze zadanie? Odniesiesz się do tego, czy jedyne co potrafisz napasać to "Następny proszę". Czy widzisz różnicę między sześcioma kupkami po trzy jabłka a trzeba kupkami po sześć jabłek czy nie?
@kielus: nikt nie twierdził, że te wyrażenia dają inny wynik, tylko że opisują inne zbiory i nauczycielce chodziło o konsekwencję. No ale teraz to masz takiego bulwersa, że już nikt Cię nie przekona :)
@kielus: wg mnie jest to kwestia konsekwencji wykonywania zadań. Jasne że wygoniej i prościej jest wypisać tak, żeby mniej się napracować i sam zrobiłbym tak samo, ale z tego co rozumiem kartkówka mówi o przemienności mnożenia i sprawdza zrozumienie tematu. w zadaniu numer dwa mógł teoretycznie też wpisać wszystko na odwrót i z matematycznego punktu widzenia wynik rzeczywiście byłby taki sam, ale pisał tak jak jest wypisane czyli jeżeli było 3+3+3+3+3
Wpłacę 500 zł na dowolnie konto wskazane przez osobę która jako pierwsza w komentarzu zaprezentuje formalny algebraiczny dowód na nieprawdziwość równania 6 x 3 = 6 + 6 + 6 w dziedzinie liczb całkowitych Z (zgodnych z definicją podaną tutaj.
Szczególnie do udziału zachęcam wszystkich tych, którzy w komentarzach dowodzących nieprawdziwości powyższego odsyłali innych do podstawówki. Macie szansę się wykazać.
#matematyka #szkola #nauczyciele #gruparatowaniapoziomu
Ani nie są elementem Z ani nie występują w treści zadania.
Następny proszę.
@kielus: a to zwracam honor ( ͡° ͜ʖ ͡°) to trzeba tamtych głąbów poprosić o dowód ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
ale np sam zapis działania może już zrobić różnicę np w jakimś języku programowania.
Np aby odblokować jakieś zdarzenie musisz posiadać 6 grup 3 patyków. Bo patyki możesz zbierać pojedynczo ale grupować już tylko do tych 3 sztuk.