Wpis z mikrobloga

@powaznyczlowiek: wlasnie nie wiem jak to ugryzc, poki co mam w tym male doswiadczenie
aktualnie mam tak, ze gdy wejde (sterowana postacia) w obszar, ktory zadeklarowalem u przeciwnika to on do mnie strzela. wyglada to nawet ok, ale chcialbym to troche rozbudowac
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@ChoNoTu: pisałem kiedyś takie coś na studiach i wtedy implementowalem maszynę stanów - w zależności od warunków bot się przełączał na dany stan i między stanami był możliwy jakis transition (też zależnie od warunków)

Do poruszania się po mapie używałem A* (mapa była grafem - po prostu ściany/słupki/inne przeszkody nie należały do tego grafu). Strzelania chyba nie miałem, ale była ucieczka przed nabojami - ogólnie to implementowalem to w czystej Javie
@ChoNoTu: @powaznyczlowiek: A* to zdaje się algorytm szukania ścieżki który to będzie elementem AI do poruszania mobków, samo AI to historia sama w sobie.
Ale to jakiś ekspert musiałby potwierdzić...

Ja z takiej jednej starej mmo gierki pamiętam jak tam wyglądało Ai, które o dziwo działało całkiem fajnie.
Było mega ultra proste, bo był to zwykły loop:

while(alive)
lookAround()
grabLoot()
doStuff()
switch(event)
'enteredArea'
'damaged' fight()

gdzie fight() był podobnym loopem