Wpis z mikrobloga

@RozowaZielonka: Każdy wie, że jeżeli samolot będzie stał w miejscu, a w tym przypadku będzie bo podłoże zawsze będzie miało tą samą prędkość w przeciwnym kierunku co koła to nie wystąpi siła nośna na skrzydłach potrzebna do wzbicia się samolotu. Lasy też wycinają w środku, żeby nie było widać nie? Wcale nie chodzi o osłonę młodych sadzonek przed wiatrem czy ochronę przed upałami XD
@Trusky92: Jednocześnie masz rację i nie. Samolot (oprócz vtol) nie ruszy z miejsca. Aczkolwiek podłoże i to czy podłoże porusza się w stronę przeciwna, ma zerowe tarcie czy jakiekolwiek inne właściwości, nie ma znaczenia dla samolotu. Czemu? Bo porusza się on w powietrzu. Nawet podczas kołowania.
@Trusky92 w zasadzie to to zagadnienie jest bardziej skomplikowane niż by się wydawać mogło. Samolot będzie dążył to wykonania ruchu, ale taśma będzie ten ruch niwelować, przez co koła rozpędzą się do jakichś abstrakcyjnych prędkości, aż opony rozpadną się od siły odśrodkowej albo łożyska przegrzeją i zatną, więc samolot nie wystartuje tylko się #!$%@?
Wyobraź sobie że stoi na zajebiście śliskiej tafli lodu nie prawie nie ma tarcia.


@paragony: Tylko, że to tarcie tam jest i to właśnie ono powoduje, że samolot nie startuje. Jeśli masz się trzymać zagadki to taśmociąg przyspieszy tak bardzo, że opory toczenia skompensują siłę ciągu.
latać


@J_Iskariota: @Zales360: Jasne, ale przy braku prędkości poziomej jak uzyskasz pęd powietrza? Same silniki nie powodują, że samolot się wzbije, a siła nośna na skrzydłach i odpowiednie sterowanie klapami. Najpierw silniki rozpędzają samolot do momentu, aż uzyska odpowiednią siłę nośną na skrzydłach, żeby oderwać się od podłoża, tutaj będzie stał w miejscu, bo prędkość kół będzie równoważna do prędkości podłoża poruszającego się w przeciwnym kierunku, czyli siły się kompensują.
@Trusky92: Wynik może być różny, zależny od rodzaju samolotu. W przypadku Mythbusterów użyli lekkiej awionetki z śmigłem która startuje zaledwie przy 25mph. Śmigło ma najwyższą wydajność gdy samolot stoi w miejscu. Tutaj pytanie jest o boeinga 747 który ma jednak napęd turboodrzutowy. Te silniki mają inną charakterystykę i w dużym skrócie, tym mocniejsze są, im szybciej samolot się porusza względem powietrza. Dodaj do tego kompresory, sprężarki i pare szczegółów, o których
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Trusky92: przecież to miałem na myśli - że kółka napędzają samolot jedynie po ziemii a to pęd powietrza pozwala na lot. Zapomniałem tylko dodać że ten pęd nie występuje kiedy samolot stoi w miejscu, myślałem że to oczywiste
@Irthorr: Tu brakuje miliona parametrów, żeby obliczyć to zgodnie z prawami fizyki, czysto teoretycznie, przy założeniu, że taśma i koła są nieśmiertelne, ta siła będzie kompensowana przez ruch przeciwbieżny taśmy.