Wpis z mikrobloga

Gdyby taśma mogła rozpędzić się do nieskończoności


@Irthorr:

Jeśli ta taśma ma się poruszać z prędkością kół samolotu, to będzie miała prawie nieskończonie duże przyspieszenie, wtedy łożysko i termiczne efekty tarcia nie mają znaczenia.

Zostaje kwestia przy jakiej prędkosci obrotowej siła odśrodkowa rozerwie oponę, i czy da się wystartować na samych felgach.

Jak grafient pionowy ruchu powietrza nad taśmą będzie taki jak gradient wiatru nad wodą, to taśma musi zasówać ~5x
@Trusky92: to teraz sobie przemyśl, że prędkość kół i prędkość bieżni będzie taka sama, ale koła samolotu będą się ślizgać po bieżni do przodu bo silniki będą pchać samolot do przodu. Dlaczego zakładasz że taka sama prędkość kółek co bieżni sprawi że #!$%@? silnik nie ruszy samolotu xD po prostu kółka będą się ślizgać i iść do przodu mimo tej samej prędkości bieżni i kółek.

To tak jakbyś nagle zrobił eksplozję
@eeemil: Tak, to o czym mówisz byłoby możliwe jeśli opona wytrzyma takie prędkości - jeśli się rozleci, to i felga się rozleci. A jak nie ma koła to taśma nie może się poruszać, no bo takie założenie teoretyczne : )
@Toniejawtedy: Bo to jest założenie czysto teoretyczne i w tym założeniu samolot nie nabierze prędkości, żeby wytworzyć siłę nośną na skrzydłach. Powtórzę milionowy raz, to jest #!$%@? teoria, nie mająca nic wspólnego z praktyką, taki trochę bait na wysilenie mózgu, a ludzie mi tu #!$%@? piszą, że mam sobie rolki na bieżni na siłowni założyć XD
@njay: Bardzo dobry link. Chyba najlepsze i najbardziej przystępnie opisane wyjaśnienie tej zagadnij jakie widziałem (a raczej jej dwóch różnych wariantów, które powodują ogromne zamieszanie).
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Trusky92: Mamy sytuację stabilną. Bez wiatru, samolot stoi na pasie transmisyjnym poruszającym się wstecz z prędkością V. Koła samolotu kręcą się do przed z tą samą prędkością V, tak że samolot stoi w miejscu.
W chwili włączenia silników ciąg zaczyna przesuwać samolot do przodu z prędkością powiedzmy 1.
Koła kręcą się z prędkością V+1.
Taśmociąg przyspiesza by zrównać prędkość i też osiąga V+1.
Koła mają więc prędkość pasa +1 czyli V+2.
@Trusky92:

Bo to jest założenie czysto teoretyczne i w tym założeniu samolot nie nabierze prędkości, żeby wytworzyć siłę nośną na skrzydłach.

I to założenie w niczym nie przeszkadza xDD bo je źle rozumiesz xD odrzut silnika zacznie pchać samolot do przodu niezależnie od prędkości bieżni xD może się dostosować dowoli

Żadnej silny na skrzydłach mieć nie musi żeby ruszyć tylko żeby się poderwać, a zrobi to jak się rozpędzi i tyle