Tak więc proszę Państwa płyniemy z #gazdlapolski Bezpiecznie i zgodnie z planem załadowaliśmy 168800 M3 płynnego gazu. Średnia temperatura LNG -159.3 °C Podczas załadunku wybalastowaliśmy 51000t wody balastowej. W porcie podłączeni byliśmy 3 liquid i 1 Vapour line. Średnia rata załadowcza wyniosła 10060 M3/hr. Do cyrkulacji pary gazu generowanej podczas załadunku używaliśmy jednego z dwóch High Duty compressor, który wysyła nadmiar par gazu do terminala, aby ciśnienie w zbiornikach pozostało w bezpiecznej normie ok 10kPa. Czarterujący wymaga aby podczas podróży w stanie załadowanym spalać gaz w silnikach napędzających statek. Jest to około 250 M3 płynnego gazu dziennie. Mamy do pokonania 6100 mil morskich. Pogoda na północnym Atlantyku nie wygląda najgorzej więc powinniśmy dotrzeć na czas. Czeka nas przejście przez bardzo zatłoczony kanał angielski oraz ograniczone cieśniny duńskie. Z takich miłych ciekawostek to pierwszy raz widziałem delfiny eskortujący nas statek aż pod sam terminal. Razem z pelikana mi urządziły sobie polowanie na ryby. Niestety nie wolno używać telefonów na otwartych pokładach ze względów bezpieczeństwa. #gruparatowaniapoziomu #statki
@StoSloty1488 VesselFinder to znam, na bieżąco obserwuję moje statki z Chin. Natomiast pytanie jest inne, czemu cieśniny duńskie są ograniczone? Faktycznie jest notka przy statkach tam płynących.
@StoSloty1488: no wiadomo, że otwarte morze/ocean to to nie jest, ale z drugiej strony nie ma tam szczególnie ciasnych zakrętów, na mapie to inaczej wygląda niż w rzeczywistości ( ͡°͜ʖ͡°) Do tego OP napisał jakby było to coś bardziej tymczasowego.
@WatchYourBack: w angielskimasz duży ruch plus promy chodzące z Francji do UK. W duńskich wymagany jest pilotaż dla zbiornikowców przewożących gaz skroplony plus ruch statków moderate. Zabawa to jest w Chinach tak naprawdę jeśli chodzi o konkretne ograniczenia.
@piwnica-tym-czym-dla-rysia-ulica: czyli ciśnienie gazu w zbiorniku wynosi aktualne atmosferyczne + te 10kpa czyli jakieś 100 hPa. Gaz w zbiornikach liczy się w cbm.
@piwnica-tym-czym-dla-rysia-ulica : Dodatkowo jak ciśnienie będzie zbyt wysokie to albo jest tzw reliq, czyli ochładzanie za pomoca azotu i przekształcanie w ciecz, albo pójdzie (jak juz wyżej napisano) jako paliwo, albo, w krytycznym przypadku jest spalane w pochodni :)
Obejrzałem szurski odcinek o księżycu u #ator i teraz sam się w sumie zastanawiam, czemu mamy taki wielki problem z powrotem na księżyc, bo to że zapomnieliśmy technologii brzmi dziwnie
Bezpiecznie i zgodnie z planem załadowaliśmy 168800 M3 płynnego gazu.
Średnia temperatura LNG -159.3 °C
Podczas załadunku wybalastowaliśmy 51000t wody balastowej.
W porcie podłączeni byliśmy 3 liquid i 1 Vapour line.
Średnia rata załadowcza wyniosła 10060 M3/hr.
Do cyrkulacji pary gazu generowanej podczas załadunku używaliśmy jednego z dwóch High Duty compressor, który wysyła nadmiar par gazu do terminala, aby ciśnienie w zbiornikach pozostało w bezpiecznej normie ok 10kPa.
Czarterujący wymaga aby podczas podróży w stanie załadowanym spalać gaz w silnikach napędzających statek. Jest to około 250 M3 płynnego gazu dziennie.
Mamy do pokonania 6100 mil morskich.
Pogoda na północnym Atlantyku nie wygląda najgorzej więc powinniśmy dotrzeć na czas.
Czeka nas przejście przez bardzo zatłoczony kanał angielski oraz ograniczone cieśniny duńskie.
Z takich miłych ciekawostek to pierwszy raz widziałem delfiny eskortujący nas statek aż pod sam terminal. Razem z pelikana mi urządziły sobie polowanie na ryby. Niestety nie wolno używać telefonów na otwartych pokładach ze względów bezpieczeństwa.
#gruparatowaniapoziomu #statki
Natomiast pytanie jest inne, czemu cieśniny duńskie są ograniczone? Faktycznie jest notka przy statkach tam płynących.
na kiedy ETA?
jak 11-12.12 to chyba będę na nim :)
Do tego OP napisał jakby było to coś bardziej tymczasowego.