Wpis z mikrobloga

Sprawdzałem ostatnio jaką specyfikacje ma ten nowy polski BWP.
I tak mnie zastanawia. Jeśli pojazd ma bezzałogową zdalnie sterowaną wierzę z systemem hunter-killer i killer-killer. Czyli zakładam że dowódca może przejąć pełną kontrolę nad uzbrojeniem.
To dlaczego nie pójść o krok dalej i nie wyeliminować całkowicie kierowcy? Wóz ma mieć automatyczną skrzynię biegów, więc kierowanie takim wozem nie wymaga za wiele uwagi. Dlaczego nie dać dowódcy pełnej kontroli nad pojazdem? Jeden dżojstik do kierowania, drugi do obserwacji. W przypadku wykrycia zagrożenia, jak nadlatujący pocisk, szybciej by było samemu wcisnąć gaz i się wycofać, niż wydawać polecenie kierowcy. W tym celu można nawet dać taką możliwość celowniczemu. Już chyba szwecki S-tank miał w pełni zdublowane sterowanie, więc to nie jest nic niemożliwego. Dzięki temu nawet jedna osoba mogła w razie potrzeby kontrolować cały pojazd.
Nie muszę nawet mówić jak cenne było by zwolnione w ten sposób miejsce.

#bwp #militaria #wojsko #borsuk #technikawojskowa
Lisiu - Sprawdzałem ostatnio jaką specyfikacje ma ten nowy polski BWP.
I tak mnie za...

źródło: comment_1651572291lZDgno7p8CrLGSGx25cUEZ.jpg

Pobierz
  • 52
  • Odpowiedz
nie pomijam mając 2 osoby mogące je obsługiwać a jedną to różnica tak kolosalna a wy brainlety myślicie że wiecie lepiej od przemysłu zbrojeniowego bo graliście w world of tanks


@wonsz337: To co produkuje przemysł zbrojeniowy jest podyktowane wymaganiami wojskowego betonu, który też ciągle żyje II WŚ. Jeśli w wymaganiach jest 3 członków załogi to tyle robią. Ja tylko proponuję ciekawą koncepcję.
  • Odpowiedz
@Lisiu: po pierwsze, autopilot w śmigłowcach to rzecz rzadko spotykana i raczej od niedawna. Po drugie, nawet w samolocie autopilot nie służy do automatyzowania manewrów, ale do utrzymania wysokości, prędkości lub kursu.
  • Odpowiedz
po pierwsze, autopilot w śmigłowcach to rzecz rzadko spotykana i raczej od niedawna. Po drugie, nawet w samolocie autopilot nie służy do automatyzowania manewrów, ale do utrzymania wysokości, prędkości lub kursu.


@MostlyRenegade: Właśnie potwierdziłeś słuszność mojego argumentu.
  • Odpowiedz
oczywiście, że jest to proporcjonalne do ilości informacji, które trzeba przetworzyć i na od liczby zdarzeń, na które trzeba zareagować.


@Nieszkodnik: Tylko jeśli ktoś jest zalewany bezużytecznymi informacjami. Ale im więcej wiesz co się wokół ciebie dzieje na polu walki, tym lepiej.
  • Odpowiedz