Wpis z mikrobloga

#szosa #kiciochpyta #rower @metaxy

siema rowerowe świry i Metaxy.
Prośba o podpowiedź, rozglądam się za nową kolarzówką i wpadł mi w oko canyon w wersji albo endurance al 7 (aluminium), albo Ultimate CF SL 7 (karbon,geometria sportowa).
Powiedzcie jak to jest, mój teraźniejszy rower kupiłem w wersji endurance, bo zależało mi na wygodzie (trek al domane 2, 2020, na oponach 25mm). Z reguły miał on być wygodniejszy na dłuższe dystanse, ale prawdę mówiąc w przeciągu 2 lat wyjechałem tylko raz na trase 90 km i to tylko dlatego, że były zawody. Raczej kręcę się w okolicach max 50km czasem 70 i zależy mi na szybszej jeździe niż podziwianiu widoków.
Da rade przerzucić się na geometrie rece i jakoś tym jeździć? Zajechać gdzieś do dużego sklepu i stestować coś z agresywniejszą ramą?
Jak to u Was jest z tą geometrią ramy? Przejechać 100km na sportowej to samobójstwo dla amatora?
  • 6
  • Odpowiedz
@biialas: ważniejsze od deklarowanej geometrii jest raczej dopasowanie rozmiaru. mi przykładowo najwygodniej jeździło sie na wypożyczonym wyścigowym specu

jeśli masz taka możliwość, polecam bike fitting ‚przedzakupowy’, fizjo pomoże ci wybrać najlepsze dla twojego ciała combo geometrii i rozmiaru
  • Odpowiedz
@biialas: najprostszy i najtańszy sposób na geometrię race to przełożenie podkładek spod mostka nad mostek. Następny krok, to zakup jakiegoś dłuższego mostka. Tak 1,2 cm powinny wystarczyć. Nie trzeba od razu roweru zmieniać ;)
  • Odpowiedz
najprostszy i najtańszy sposób na geometrię race to przełożenie podkładek spod mostka nad mostek. Następny krok, to zakup jakiegoś dłuższego mostka. Tak 1,2 cm powinny wystarczyć. Nie trzeba od razu roweru zmieniać ;)


@DejwiD: w drugą stronę też to działa? z geometrii race mogę go jakoś wyprowadzić w wygodniejszą opcję?
  • Odpowiedz
@biialas: w race domyślnie podkładki też są pod mostkiem. Za darmo opcja to odwrócenie mostka w pozytyw. Później dokupienie krótszego. Ale jeżdżenie w pozytywnie na rowerze wyścigowym to imo wieś.
  • Odpowiedz