Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#programista15k #ksiegowosc #b2b

Jak działa ewidencja środków trwałych i amortyzacja będąc na ryczałcie? Mimo że i tak nie mogę wrzucić w koszty, to muszę to prowadzić?

Co w przypadku gdy np. planuję amortyzować/używać przez 2 lata, a okaże się, że będę używać laptopa dłużej?

Co jeśli planuję amortyzować przez 2 lata, a po roku zlikwiduję działalność? VAT dopłacam do początkowej wartości produktu, czy tej pozostałej?

Co w takim samym przypadku, ale jeśli działalność zlikwiduję po 3 latach?
  • 8
Co jeśli planuję amortyzować przez 2 lata, a po roku zlikwiduję działalność? VAT dopłacam do początkowej wartości produktu, czy tej pozostałej?


@Blomex: od całości. w tym kraju nikt normalny nie zamyka działalności, po prostu się ją zawiesza i wtedy nie trzeba nic zwracać
@Blomex: Z tego co wiem to amortyzacja środków trwałych jest wymagana jak rzecz ktora kupujesz jest powyżej jakiegoś progu cenowego , śle tutaj nie jestem pewna.

To ile lat faktycznie używasz danej rzeczy nie ma znaczenia. Jak kupujesz laptopa i Ci sie zepsuje ze jest nieuzywalny to wypada z majątku firmy, ale jeśli będziesz używać laptopa powyżej czasu amortyzacji to nic nie zmienia, po prostu to jest majątek firmy póki działa.
@Blomex: VAT z likwidacji płacisz od wartości rynkowej w momencie likwidacji. Tak, jakbyś miał to sprzedać samemu sobie i zapłacić VAT. Wygodniej to sprzedać komuś obcemu po prostu, bo jak z jakiegoś powodu miałbyś nie uzyskać standardowej ceny to musisz to uzasadnić (udowodnić).

Amortyzacja ma znaczenie przy podatku dochodowym (z działalności) w momencie sprzedaży do 5 pełnych lat kalendarzowych po likwidacji (czyli jak likwidujesz na pocz roku to prawie 6) -
@Blomex: Nie rozumiem po co w ogóle wprowadzać np lapka do środków trwałych. Po prostu odliczyć fakturę za niego jako koszt działalności i tyle, bez żadnych środków trwałych. Wtedy nawet przy zamknięciu nic nie trzeba robić.
@Blomex: Amortyzację musisz prowadzić. Nie ma przy tym znaczenia faktyczny czas wykorzystywania, bo stosujemy uproszczenie szacując ten czas na początku.
@Blomex: Przy lapkopach w takim razie sprawa prosta. Jeśli chodzi o samochód, to ja mam w leasingu auto za 90k i nie wrzuciłem tego w środki trwałe. Po prostu co miesiąc ratę leasingu księguję jako fakturę kosztową i to wszystko.