Wpis z mikrobloga

Ale koniec końców pisowcy przecież zaczęli projekt atomówki w Pomorskiem. #!$%@?ć PiS, ale trzymaj się faktów.


@Szalom: No i PO tak samo zrobi, zacznie realizować aspekt kolejowy a element lotniskowy wyląduje sobie w zamrażarce na świętego nigdy bez oficjalnego unieważnienia. To że sobie poczekają dodatkowe 10 lat przecież wiele nie zmieni przy tak epokowym projekcie prawda? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No ale ten transport ma być przez
dobrze, tylko S19 to via carpatia i ma priorytetowe znaczenie


@domsky: A S5/S6 to via Baltica którą idzie nasz eksport na zachód i będą przerzucane wojska z NATO w razie konfliktu. Fajnie tak sobie #!$%@?ć o geopolityce zamiast skupić się na potokach pasażerskich, rentowności i faktycznych obciążeniach infrastruktury w danym rejonie.

Nikt nie negował potrzeby powstania S19, ale przed 2015 widać było ewidentnie że najpierw budowano drogi w najgęściej zaludnionych regionach
tak bez żadnej złośliwości zapytam - kto będzie latał z Radomia po wybudowaniu CPK?


@Ogau: regionalne lotniska nie stracą na CPK. Nawet ten nieszczęsny Radom. Wynika to z bardzo prostego faktu - te lotniska są regionalne, czyli są mniejsze, tańsze i jest do nich bliżej.

to jak uzasadnisz za sensowne ekonomicznie rozbudowanie Radomia, z którego wcześniej też nikt nie latał?


@Ogau: rozbudowa lotniska w Radomiu nie polegała na tym, że
@PfefferWerfer: ale cpk będzie odgrywał rolę nie tylko przewozu ludzi, ale też towarów. Poza tym nie widzę powodu dla którego miałyby zniknąć połączenia bezpośrednie z istniejących już lotnisk. Nie będę udawał, że jestem ekspertem w temacie, ale zapoznałem się powierzchownie i muszę przyznać, że nie widziałem żadnej poważnej analizy czy osoby, która miałaby jakieś mocne argumenty przeciwko samej inwestycji.

A jeśli audyt ma być polityczny to czym się opozycja będzie różnić
Narcyz_ - @PfefferWerfer: ale cpk będzie odgrywał rolę nie tylko przewozu ludzi, ale ...
regionalne lotniska nie stracą na CPK. Nawet ten nieszczęsny Radom. Wynika to z bardzo prostego faktu - te lotniska są regionalne, czyli są mniejsze, tańsze i jest do nich bliżej


@waro: czyli, że jak teraz Polak lata na wakacje 1 raz to po wybudowaniu będzie latał 3 razy? Ja wiem, że rynek lotniczy rośnie, ale nie rób sobie jaj. Albo lotniska regionalne zwolnią z rozwojem, albo CPK nie przejmie zakładanego ruchu.
ale cpk będzie odgrywał rolę nie tylko przewozu ludzi, ale też towarów.


@Narcyz_: A to towarów nie można wozić na inne lotniska? Przy większości z nich jest strefa cargo i węzeł kolejowy, a przypominam że w 2020 wylądował u nas największy samolot świata z maseczkami którym premier się tak bardzo chwalił.

Poza tym nie widzę powodu dla którego miałyby zniknąć połączenia bezpośrednie z istniejących już lotnisk.


CPK ma zostać hubem komunikacyjny,
A to towarów nie można wozić na inne lotniska? Przy większości z nich jest strefa cargo i węzeł kolejowy, a przypominam że w 2020 wylądował u nas największy samolot świata z maseczkami którym premier się tak bardzo chwalił.


@PfefferWerfer: ale właśnie chyba chodzi o to, żeby te towary były rozprowadzane nie tylko po Polsce, ale w całym regionie i to zwiększy obieg tych towarów a nie zmniejszy, jedynie skupi je w
czyli, że jak teraz Polak lata na wakacje 1 raz to po wybudowaniu będzie latał 3 razy? Ja wiem, że rynek lotniczy rośnie, ale nie rób sobie jaj. Albo lotniska regionalne zwolnią z rozwojem, albo CPK nie przejmie zakładanego ruchu.


@Ogau: oczywiście, że CPK przejmie część ruchu z pobliskich lotnisk, ale to nie oznacza, że one upadną. A mówimy tutaj o lotniskach, które już teraz dobijają do swojego maximum (Modlin i
@waro: nawet nie mam zamiaru ścierać się z politycznym bordo. Zawołaj mnie, jak już cpk pierwszy raz wyjdzie na plus. Dla odmiany ja będę cię wolał w każdym roku, kiedy cpk wyjdzie na minus ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Port lotniczy Warszawa-Radom


@waro: ah, jeszcze raz cię zawołam. To jest złoto. Nazwałbym jeszcze Łódź-Warszawa i Poznań-Berlin. Jak prosto moglibyśmy zarobić miliardy, gdyby taki geniusz, jak ty był w zarządzie PPL ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Coraz bogatsze społeczeństwo więcej lata to chyba proste przełożenie


@Arktosik: oczywiście, ale nie wzrośnie to 3-5krotnie przez 10 lat, żeby jednocześnie cpk rozwijało się tak, jak w założeniach, a porty regionalne nie utraciły.
ale właśnie chyba chodzi o to, żeby te towary były rozprowadzane nie tylko po Polsce, ale w całym regionie


@Narcyz_:

1) Jak przekonasz Niemców czy Czechów żeby ich samolot z towarem leciał do Baranowa zamiast do Frankfurtu czy Pragi? Bo samym faktem posiadania dużego lotniska ich nie przekonasz.
2) Towar lotniczy to coś za co płaci się ekstra żeby jak najszybciej dotarło do celu, bo szkoda nadawcy czasu na transport morski
@domsky: A S5/S6 to via Baltica którą idzie nasz eksport na zachód i będą przerzucane wojska z NATO w razie konfliktu. Fajnie tak sobie #!$%@?ć o geopolityce zamiast skupić się na potokach pasażerskich, rentowności i faktycznych obciążeniach infrastruktury w danym rejonie.


Nikt nie negował potrzeby powstania S19, ale przed 2015 widać było ewidentnie że najpierw budowano drogi w najgęściej zaludnionych regionach i starano się balansować w środowisku ograniczonych środków, od 2015