Wpis z mikrobloga

@Tulky taki silnik w dalszym ciągu będzie wspomagany przez turbinę która może okazać się awaryjna po jakimś czasie wszystko zależy od przebiegu no i jak autko bylo używane
  • Odpowiedz
@Tulky: zawalony EGR, turbina jeśli ze zmienną geometrią to ta stanie od nieużywania, przez brak dogrzania będzie jeździł non stop podlewany większą dawką paliwa, która nieprzepalona będzie się dostawać do oleju, a ten z kolei będzie rozrzedzany i jego właściwości będą się pogarszać. Bierz coś, co zdąży nagrzać się do temperatury roboczej lub ewentualne skutki niedogrzania będą mniej bolesne (dla portfela).
  • Odpowiedz
  • 3
@Tulky jeździłem takim dieslem tylko po mieście (rocznie ok 3k) I nic się nie działo, teraz zmiana roboty i rocznie 50k i też nic się z nim nie dzieje
  • Odpowiedz
@Tulky po za tym że będzie zimno, głośno, będzie telepać to będzie działać.
Diesel zimą nawet jakiś nowoczesny to dramat przy benzynie.

Teraz mam pod ręką karoqa 1.5 tsi i jestem w szoku jak ten silniczek cicho działa w porowniu do 2l diesla z mojej beemki, a silnik mam tam nowy :D
  • Odpowiedz
@Tulky: na takie małe dystanse to jaj nie rób tylko sobie kup używanego nissana leafa i jak masz gdzie ładować to masz najprościej
  • Odpowiedz
@Tulky nie będzie awaryjny, natomiast będzie droższy w naprawach. Nie mówiąc o tym, że na dystansie 5 km to się nie opłaca nawet benzyniakiem nigdzie jechać, bo nic się nie nagrzeje. Jak musisz 5 km przejechać to kup skuter albo porządny rower
  • Odpowiedz
@r5678 gość pyta o starego diesla który na 100% nie będzie miał dogrzewania i automatycznych klapek na chłodnicy.
Miałem audi a6 c5 w 1.9 tdi i przy mrozach - 10 w górę wskazówka temperatury ruszała po 20 kilometrach.

Dzisiaj rano przy -8 pojechałem na stację 2 km w jedną stronę, mimo że jest to diesel z klapkami na chłodnicy, z dogrzewaniem itd to przy drugim odpaleniu miałem znowu komunikat o dogrzewaniu świec.
  • Odpowiedz
@Tulky ja mam C4 1.6HDI 90KM bez FAP/dwumasy, zrobiłem niedawno 50 tys. km od marca 2020 r., przebieg obecnie 399 960 km ( ͡º ͜ʖ͡º)

Trasa do pracy to 8 km, codziennie dojeżdżam. Nic się nie dzieje. Do tego dojeżdżanie ma uczelnie 70 km co 2 tygodnie. Ostatnio jechaliśmy z Legnicy do Gdańska, potem Torunia i do domu. Auto nie boi się tras. Wszystko mam w miarę
red7000 - @Tulky ja mam C4 1.6HDI 90KM bez FAP/dwumasy, zrobiłem niedawno 50 tys. km ...

źródło: temp_file1811264773778625989

Pobierz
  • Odpowiedz
@open_or_die: ja mam 1.9 tdi I po 3 minutach zaczyna leciec cieple z nawiewu I to nawet jak stoi bez obciazenia..

15-17 minut jazdy to okolo 90 stopni plynu.
W duze mrozy 10 minut jazdy to tak 30-45 stopni plynu.
Pali do litra wiecej niz latem. Czyli 6.9l to jest maks po miescie. Latem 5.9 maks. Z tankowan do pelna.
Benzyna z kolei to masz od 9 litrow w gore.
  • Odpowiedz
@r5678 i co ty porównujesz 15-17 minut jazdy do 5 minut w benzynie?

Jeżdżę do pracy 12 km i mój diesel od października nie widział temperatury roboczej na tej trasie, teraz jak jest - 5 i mniej to ledwo łapie 60-70 stopni.

Nie wciskaj nikomu kitu ze diesel na krótkich dystansach będzie się zachowywał jak benzynę bo go oszukujesz.
openordie - @r5678 i co ty porównujesz 15-17 minut jazdy do 5  minut w benzynie? 

Je...

źródło: temp_file360690244083468919

Pobierz
  • Odpowiedz