Wpis z mikrobloga

#!$%@?ąc od nastawienia Tuska/PO do CPK. Serio ludzie są zdziwieni, że trzeba przeanalizować ekspertyzy, plany itd. mając w pamięci Przekop Mierzei Wiślanej? Dla przypomnienia:

1. Mało być 880mln skończyło się na 2mld zł
2. Miały być wielkie statki a ich nie ma, bo nie raczyli pogłębić 900m toru do Elbląga (i tutaj już PO zapowiedziało realizację tego projektu)
3. Miało być 7ton bursztynu a skończyło się na dwóch złożach, czyli w sumei 1,5t

I żeby nie było. CPK by się przydało, ale trzeba naprawdę to jeszcze raz przeanalizować choćby z tego powodu, że UE planuje ograniczyć loty samolotami w imię walki o klimat.

#cpk #bekazpisu #bekaztuska #po #pis #politka #polityka
  • 28
2. Miały być wielkie statki a ich nie ma, bo nie raczyli pogłębić 900m toru do Elbląga (i tutaj już PO zapowiedziało realizację tego projektu)


@Pituch: ale przecież o to był spór legislacyjny, a że prezydent Elbląga jest z PO to teraz nagle sporu nie ma (:

ad 1. każda jedna duża inwestycja im dłużej trwa tym bardziej przekracza założony budżet, zwłaszcza w tak niespokojnych czasach, gdzie ceny wszystkiego rosną nieprzewidywalnie
@Pituch: i co w tym dziwnego?
W Polsce istnieje nawet specjalna ustawa traktująca o portach i przystaniach MORSKICH.
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/porty-i-przystanie-morskie-16798174
Niewątpliwie port w Elblągu w chwili obecnej ma dużo mniejsze znaczenie, ale oczywistym jest, że to ma wzrosnąć. W związku z tym samorząd nie powinien się dziwić, że zostanie zepchnięty do roli mniejszościowego udziałowca, tak jak jest z pozostałymi portami o dużym znaczeniu. Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której Państwo inwestuje miliardy
@Pituch UE nie ma w planach żadnego ograniczania lotów. Co najwyżej dorzuci ci podatek do twojego biletu żeby cię zniechęcić, ale lotnictwo i tak będzie się rozwijało
Zdziwiony to ja jestem kiedy ciągle słyszę o samolotach kiedy ktoś pisze lub mówi o CPK a większość kosztów CPK dotyczy modernizacji kolei w całym państwie praktycznie, co każdy o zdrowym umyśle popiera


@Roztropny: Nie tyle modernizacji, co megalomańskiego projektu CENTRALIZACJI.

Chodzi o to że uzasadnieniem modernizacji kolei za 80 mld jest umożliwienie dojazdu do CPK.
Planują linie kolejowe nie tam gdzie jest duży ruch albo gdzie są braki tylko
@Roztropny: jeszcze raz - celem modernizacji kolejowej NIE JEST modernizacja sieci zgodnie z potrzebami pasażerow - jest nią zapewnienie dojazdu do CPK.

No i mają rację bo zamiast jechać samochodem do Berlina żeby lecieć na wakacje to będę mógł wsiąść w pociąg i jechać do Warszawy.


Po pierwsze to raczej zabicie polskich lokalnych lotnisk, a nie berlina. Po drugie - ilość tych wyjazdów na wakacje przez berlin to nie jest 100mln
@graf_zero: To jestem ciekaw jakie są potrzeby pasażerów kolei dalekich podróży według ciebie jak nie lepsze połączenia głównych miast? Obecnie jak mam wsiąść do pociągu Poznań-Warszawa to jestem chory. Jestem ciekawy jak wybudowanie szybkich kolei do CPK ma mi nie pomóc w tym celu. Nie wspominając że trasa idzie przez Drugie największe miasto pod względem ilość osób czyli Łódź do której też często jeżdżę.

Ty cały czas o lotniskach...
@Pituch ja nie rozumiem trochę podejścia polityków z PO. Czemu Tusk nie powie jasno: chcemy CPK, ale musimy coś sprawdzić i zaczynamy budowę. Przecież to by ucięło mordy pisowcow.
To jestem ciekaw jakie są potrzeby pasażerów kolei dalekich podróży według ciebie jak nie lepsze połączenia głównych miast?


@Roztropny:

Zrozum - komponent kolejowy CPK to NIE SĄ plany poprawy połączenia głównych miast. To są plany budowy linie dojazdowych do CPK.
@graf_zero: nie jest to prawda, CPK jest zbudowane w miejscu które jest odpowiednie dla przeprowadzenia linii kolejowych, a nie odwrotnie. Połączenia Warszawy z Łodzią i Wrocławiem to jest must have tak czy siak. Nowe lotnisko dla Warszawy również, bo Okęcie uzyskało maksimum swojego rozwoju. To jest rzadki przykład kompleksowego i dlugofalowego planowania transportu, cos co w Polsce nie wychodzi bo rządzący myślą krótkowzrocznie i nie potrafią dostrzec korzyści wynikających z rozwoju