Wpis z mikrobloga

jakim problemem? W sumie co komuś do tego jak, gdzie i ile kto jeździ? Jak ktoś chce przejechać 500m samochodem to ma do tego pełne prawo xD


@zielony_goblin: Problem jest taki, że takimi wyborami wpływasz na innych. Samochód zajmuje bardzo dużo miejsca w mieście, a miasta jak wiadomo nie są z gumy. Oczywiście jak ktoś musi jechać samochodem poprzez np. niepełnosprawność to co innego. Ale nie oszukujmy się - większość kierowców
  • Odpowiedz
@No_mad gdyby nie ta wolność w postaci samochodu to bym w sumie ani na studia nie poszedł, ani do pracy, nigdy nie stałem w takim korku. Niewolą był dla mnie autobus
  • Odpowiedz
@wiaderko-z-praniem dużo więcej miejsca w mieście zajmują mieszkania, można by ograniczyć metraż na człowieka do 7 metrów kwadratowych i zakazać budowy domów jednorodzinnych.
Próba walki z autami spalinowymi = próba walki z autami używanymi = brak aut dla szarakow = sprowadzenie ich do roli wyrobników, którzy nawet nie będą mogli pojechać na urlop za miasto.
  • Odpowiedz
dużo więcej miejsca w mieście zajmują mieszkania, można by ograniczyć metraż na człowieka do 7 metrów kwadratowych i zakazać budowy domów jednorodzinnych.


@Shatter: No w sumie ciekawe to co napisałeś w kontekście tematu bo akurat redukcja mieszkań czy ogólnie budynków to często efekt samochodozy jak w niektórych miastach USA (obraz na dole).
Mieszkanie a samochód to co innego. Bez samochodu da się żyć w dobrze skomunikowanym mieście. Chodzi o fakt, że
w.....m - >dużo więcej miejsca w mieście zajmują mieszkania, można by ograniczyć metr...

źródło: highway-cutting

Pobierz
  • Odpowiedz
Próba walki z autami spalinowymi = próba walki z autami używanymi = brak aut dla szarakow = sprowadzenie ich do roli wyrobników, którzy nawet nie będą mogli pojechać na urlop za miasto.


@Shatter: No i co w tym złego? Właśnie o to chodzi, że jeśli nie da się przekonać ludzi by wybierali zbiorkom/rower/pieszo, to trzeba ich zmusić do porzucenia samochodu przez rosnące koszty. Samochody elektryczne to tylko kroczek w dobrym kierunku,
  • Odpowiedz
@WaveCreator chętnie bym zaczął korzystać z komunikacji miejskiej, ale mieszkam na wsi, więc jej nie ma.
+ fajnie się trolluje "hehe no robole znikną bo nie będą mieli jak dojechać do fabryki" - powodzenia w życiu w świecie, gdzie nie ma mobilnych roboli.
+ również fajnie się trolluje, mówiąc że to "dobre" żeby zmusić ludzi do rezygnacji z samochodów. Nie da się tego powiedzieć na poważnie, bo każdy wie, że mobilność to
  • Odpowiedz
@j3sion: Ależ oczywiście, że tak się robi ale zakładałem, że tutaj mówimy o totalnych leniach, którzy po bułki i chleb jadą autem 300 metrów :)

Ja też jeżdżę nawet do hipermarketu, żeby 2x w tygodniu zrobić duże zakupy. Moge chodzić z nogi do biedry 1km, ale zwyczajnie tam mam większy wybór + nie musi targać siatek z zakupami (bo w plecaku się nie mieszczę)
  • Odpowiedz
dużo więcej miejsca w mieście zajmują mieszkania, można by ograniczyć metraż na człowieka do 7 metrów kwadratowych i zakazać budowy domów jednorodzinnych.


@Shatter: Dobre, tego nie znałem :D

@xqwzyts Znowu przyszedłeś pokrzyczeć jakim to nieudacznikiem jesteś, bo nie potrafisz prowadzić samochodu, i teraz wszyscy mają porzucić auta wedle twojej genialnej urbanistycznej wizji z tyłka? xD
  • Odpowiedz
Bez samochodu da się żyć w dobrze skomunikowanym mieście.


@wiaderko-z-praniem: zdanie klucz.

W ilu polskich miastach jest żubra komunikacja miejska? Wiesz co to wykluczenie komunikacyjne, i że dotyka ono spory odsetek Polaków?

Więc gdyby nie samochody, które tak mocno próbuje się usunąć z naszego życia, to by było jeszcze gorzej.
  • Odpowiedz
trzeba ich zmusić do porzucenia samochodu przez rosnące koszt


@WaveCreator: a wiesz, że przełoży się to na wszystkie usługi? Bo jeśli nie będziesz mógł zamówić fachowca, który przyjedzie do ciebie samochodem, i wykona porządną robotę, to zostanie Ci tylko jakiś "fachowiec" z twojej wsi, gdzie narzędzia taczką albo wózkiem kołowym sobie przywiezie.

Swego czasu kanał GCN na yt zrobił test, że da się piwo do pubów dostarczać elektrycznymi rowerami cargo. No
  • Odpowiedz
@cwlmod

wszyscy mają porzucić auta wedle twojej genialnej urbanistycznej wizji z tyłka? xD


Nie mówię że wszyscy ale takie ślimaki co mało nie zabiły kogoś na skrzyżowaniu przez zwój refleks żółwia to na pewno
  • Odpowiedz
  • 0
@wiaderko-z-praniem co za debil zaprojektował tą drogę z obrazka? Przecież ten obrazek tylko potwierdza, że DDR nie może być wymalowane na jezdni, a powinno być wytyczone za krawężnikiem, wzdłuż chodnika.
  • Odpowiedz
@vipcypr8: Nie, nie zdziwiłbym się. Ludzie piszący takie bzdury nie kumają zbyt dobrze i jak widzą auto sąsiada pod sklepem to myślą, że on tam specjalnie autem podjechał. Ja też parkuję pod apteką 300 metrów od domu, bo robię to gdy WRACAM lub WYJEŻDŻAM spod domu i jest to przystanek po drodze.
  • Odpowiedz
@typ53B: To m.in. chciałem przekazać tym obrazkiem. Wkurza mnie traktowanie mazania asfaltu czerwoną farbą i mówienie że to infrastruktura rowerowa.

zdanie klucz.


W ilu polskich miastach jest żubra komunikacja miejska? Wiesz co to wykluczenie komunikacyjne, i że dotyka ono spory odsetek Polaków?


@G06DbT: Wiem i dlatego o tym piszę. Do wsi też można (powinno się) poprowadzić komunikację, ale do tego potrzeba też odpowiedniego planowania zabudowy, by była ona scentralizowana a
  • Odpowiedz