Hej,
Ostatnio otrzymałem maila, który namawiał do zarejestrowanie się w programie w którym poświadcza się wiarygodność/rzetelność firmy :) Oki doki , fajna sprawa pomyślałem sobie. Dobrze jest móc pochwalić się certyfikatem, że jest się solidną, profesjonalną firmą, ale równie dobrze jest podjąć współpracę z firma legitymującą się "certyfikatem wiarygodności/rzetelności". Idea słuszna i ułatwiająca życie przedsiębiorcom, ale czy na pewno? Pierwszy przykład z brzegu :
Program Wiarygodna Firma. Taki certyfikat to wg. mnie zupełna fikcja :/ Po pierwsze tryb nadania certyfikatu:
Z
regulaminu:
- Aktywacja Certyfikatu, Godła oraz profilu firmy Zamawiającego na stronie Programu Wiarygodna Firma: www.wiarygodna-firma.pl nastąpi w ciągu 48 godzin roboczych od chwili zaksięgowania opłaty aktywacyjnej na koncie bankowym Wykonawcy.
Nic nie pisze o jakimkolwiek audycie, który by miał potwierdzać wiarygodność firmy, którą certyfikują .
Po drugie źródła z których pozyskują informacje:
Nie wiem, nie znam się ale wydaje mi się, że tą drogą można uzyskać jedynie ogólnie dostępne dane taje jak NIP REGON itp.
Pytanie do CSI WYKOP: Co można ustalić na podstawie tych źródeł, co realnie zweryfikować żeby można wydać coś co nazwiemy certyfikatem? Pytanie czy takie "certyfikaty" bardziej nie szkodzą jak pomagają w ocenie potencjalnych kontrahentów?
Wydaje mi się, że firma która jest niewiarygodna, niesolidna może po wpłacie 250 zł taki "certyfikat" otrzymać. Wisienka na torcie: Program rekomenduje Krajowy Rejestr Płatniczy. Google w temacie Krajowego Rejestru Płatniczego - milczy. Co o KRP CSI WYKOP?
Istnieją również inne tego typu programy, przykładowo:
rzetelna firma ,
solidna firma pytanie czy ich certyfikaty są tak samo rzetelne? Co o tym sądzicie?
Komentarze (7)
najlepsze
Dostałem od nich dzisiaj na skrzynkę firmową taki spam... Co ciekawe, jak się dowiedziałem z treści:
uprawniającego do odbioru Certyfikatu Programu Wiarygodna Firma w cenie
99zł netto. Jest to jedyny koszt udziału w Programie, nie pobieramy
jakichkolwiek innych opłat np. comiesięcznego abonamentu.
I wszystko ślicznie, gdyby nie fakt, że nikt nie zgłaszał do nich naszej firmy.
Kiedy zatem wspomniana ważność kodu się