Jakby nie było to Volvo od zawsze jest uważane za pioniera jeżeli chodzi o systemy bezpieczeństwa w samochodach. Moim zdaniem to dobrze, że powstają też systemy mające chronić pieszych. Oczywiście, widać tu mentalność skandynawską, tam ludzie raczej nie przekraczają w miastach prędkości, więc system może działać bardzo dobrze skoro jest tak zaprojektowany. Przy wyższych prędkościach już niekoniecznie. Z tego co się orientuję, to jeszcze Citroen ma system podnoszenia maski w razie wypadku
Okej, a co dalej ? Obszar widzenia kierowcy zmniejsza się o 6/8 z tego co widzę: jak dobrze pójdzie to uratujemy życie jednej osobie, a skasujemy przystanek pełen innych...
@van: Kolejne osoby spadną już na otworzone poduszki, pomijając fakt, że po uderzeniu 99,9% kierujących zatrzymuje się i nie jedzie dalej, więc to, że poduchy zmniejszają widoczność nie ma znaczenia.
Czy te skomplikowane sensory wyczuwają jaki jest rodzaj zderzenia? Czy podczas stłuczki w korku (powiedzmy, że przy prędkości 30 km/h) też wyskoczy ta poduszka?
@zuriv: Wyczuwają kształt ludzkiej nogi, jest o tym mowa na filmie. Ciekawe co w przypadku kontaktu z np. słupkiem, słupem, hakiem holowniczym czy innym nogo-podobnym obiektem ?
Jakoś niefajnie kojarzy mi się unosząca się maska od strony kabiny. Nasz polski 'maluszek' przez niektórych zwany był 'samochodem-gilotyną', bo w czasie zderzenia czołowego klapa bagażnika potrafiła się otworzyć ("podnieść"), przebić szybę i uciąć głowę kierującego...
Komentarze (81)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@Zygfrydiusz: Znasz ruskich naciągaczy? Naciągacz!
@necropoleis: z tej poduszki bardzo szybko schodzi powietrze.
http://www.wykop.pl/link/1070129/poduszka-powietrzna-dla-pieszych/