<br />
<br />
Z tego co widze polskie media z jakis wzgledow nie wspominaja o ogromnej awarii systemu bankowego bankow grupy RBS, w ktorej sklad wchodza Royal Bank Of Scotland, NatWest i Ulster Bank.<br />
Jedyna wzmianke na ten temat znalazłem na <a href="//niebezpiecznik.pl/post/awaria-banku-rbs-odciela-miliony-ludzi-od-swoich-pieniedzy/" rel="nofollow">niebezpiecznik.pl</a> , poza tym w polskich mediach z jakis niezrozumianych dla mnie wzgledow, dziwnie cicho i głucho w tym temacie.<br />
<br />
<strong>Krotko, o co chodzi?</strong><br />
<br />
Jedenascie dni temu, grupa RBS zaliczyła dosyc powazna awarie swoich systemow, od tamtej pory konta klientow w/w bankow nie uaktualniaja sie, innymi slwowy, balans na koncie jest niezmienny od 11 dni, nie ksieguja sie zadne wpłaty, nie sa realizowane zadne zlecnia stałe, w wielu przypadkach, jedyna mozliwoscia wyciagniecia pieniedzy z konta jest udanie sie do oddziału banku i po odstaniu minimum godziny - wyciagniecie jakiejsc gotowki. Skandaliczna sytuacja jest to ,ze udajac sie do banku, po przedstawieniu jakiegos dowodu na to, ze na konto wpłyneły pieniadze, to bank decyduje ile moze wypłacic. Do chodzi do takich sytuacji, ze klient zyczy sobie przykładowo £500 w gotowce (na przyklad cała swoja tygodniowa wypłate) a bank decyduje wypłacic mu jedynie £300.<br />
<br />
Problem jest tez w tym, ze dla masy klientow uniemozliwone jest dokonywanie jakichkolwiek płatnosci online, jak tez nie działaja karty kredytowe. Dzis pojawiły sie informacje, ze jakims dziwnym trafem w ostatnich dniach zanotowano wypłaty z bankomatow duzych kwot gotowki, nawet po £5000 jednorazowo, co ewidentnie dowodzi na to, ze system jest pełen luk i jest gorzej niz myslano.<br />
<br />
<strong>Po co wogole ja o tym pisze?</strong><br />
<br />
Ano po to aby zwrocic uwage, na tym konkretnym przykładzie, w jak łatwy sposob totalny fuckup systemu bankowego moze sparalizowac ogromna liczbe osob odcinajac im dostep do ich pieniedzy. W jaki prosty i skuteczny sposob awaria systemu bankowego moze powaznie namieszac nam w portfelach jak tez w skrajnym przypadku, pozbawic nas wszystkich oszczednosci.<br />
<br />
Awaria trwa juz 11 dni, bank nie ma pojecia kiedy bedzie rozwiazana, jedynie co robi to przeprasza i prosi o wyrozumiałosc. Dzis w banku powiedzieli mi, ze maja nadzieje, ze w okolicahc nastepnego Poniedzialku sytuacja czesciowo wroci do normy.<br />
<br />
<a href="//www.bbc.co.uk/news/uk-northern-ireland-18657127" rel="nofollow">Info z BBC na ten temat</a>
Komentarze (25)
najlepsze
I macie ten cały outsorcing srorcing, multikulit srulti.
Santander też miał podobne kłopoty przy wdrażaniu swojego systemu po przejęciu Abbey.
To problem
szanowny kolego, od czegoś takiego są środowiska testowe. myślisz, że takie rzeczy robi się na żywioł i jakoś klei w całość? uwierz, że przed wprowadzeniem jakiejkolwiek zmiany w systemach bankowych, a szczególnie takiej migracji, robi się długie testy aby wyeliminować możliwe awarie.
to że zapewnili o pokryciu szkód jest tylko dobrą miną do złej gry. niby co mieli
Po prostu ciężko mi wyobrazić sobie życie bez karty - która jest za darmo do konta bankowego, potrzebna do bele abonamentu w grze mmorpg, płatności za aplikacje z komórki, konta paypal by zapłacić za towar w ebay...