AMA Likwidator szkód w TU
W związku z faktem, iż na Wykopie pojawiają się bardzo często narzekania na różnej maści ubezpieczycieli, mogę Wam przybliżyć jak wygląda praca po drugiej stronie "barykady". Weryfikacja oczywiście przez Administrację.
mallenki z- #
- 50
Komentarze (50)
najlepsze
Wow ciekawe AMA:)
1. jakie są największe plusy i minusy tej pracy
2. jakieś ciekawostki / śmieszne historie?
3. skąd takie zainteresowanie?
4. jak zostać likwidatorem?
5. czy ten zawód jest w jakiś sposób regulowany?
PS Slyszałem historie, że największe wałki które są na żywym inwentarzu. Padlinę potrafią sobie przekazywać rolnicy i każdy wyłudza odszkodowanie...
Dzięki :))
1. Plusy - każda szkoda jest inna, każdy człowiek jest inny ;) brak monotonii, jeżeli chcesz się sam uczyć nowych rzeczy ta praca pozwala się rozwijać. W moim przypadku jest tak, że mam super ludzi w zespole. Minusy - wynagrodzenie w stosunku do odpowiedzialności, w przypadku huraganów/powodzi czas pracy oraz jej ilość strasznie się wydłuża, a co za tym idzie ilość telefonów i skarg
2. Ciekawostek mnóstwo się
1. Jak sobie radzicie z nadgorliwymi blacharzami, którzy nawet z niewielkiego uszkodzenia potrafią wycisnąć robotę na kilka tysięcy?
2. Czy zapis z wideorejestratora może uprościć procedurę likwidacji szkody komunikacyjnej?
1. Sposobów na blacharzy jest kilka ;) po pierwsze ogranicza ich szkoda całkowita, czyli możliwość naprawy do wartości rynkowej pojazdu. Poza tym, przeważnie w kosztorysach uwzględniają oni ceny części nowych oryginalnych, co w przypadku oględzin ponaprawczych zawsze jest weryfikowane. Pamiętam przypadek człowieka, który miał przerysowany tylko zderzak w VW Passat B6. Nasz kosztorys był na około 550 zł czyli powinno wystaczyć na malowanie elementu. Poszkodowany zadzwonił z wielkim krzykiem, że
To zależy, czy szkoda była likwidowana z NNW czy z jakiegoś innego ubezpieczenia. Stopień uszczerbku w takich przypadkach wylicza lekarz orzecznik ;) ja przyznam się szczerze, szkodami osobowymi się nie zajmuje i nie znam się na tym :D może zrobi ktoś kiedyś AMA z likwidatorem szkód osobowych?;>>
18 000 000,00 zł. Pożar hali produkcyjnej w jednym z zakładów. Chociaż w mojej opinii istniała możliwość uwolnienia się od odpowiedzialności ;)))
Ostatnio prowadziłem szkodę, podczas której zginął kierowca TIRa
Ponadto, jakieś 2 lata temu, zdarzyło mi się przeprowadzać oględziny mieszkania po pożarze. Dopiero podczas nich dopowiedziałem się, że małżonek Pani która była podczas oględzin zginął w tym pożarze...
czy warto wspominać o inwestycjach jakie poczyniliśmy w auto czy co tam dodatkowego zainstalowaliśmy żeby podnieśc wartość auta przed szkodą itp. bo w wypadku szkody całkowitej gramy tez przeciwko sobie
takie dane pojawia sie na aukcji i ktos wtedy może więcej zapłacić za wrak co skutkuje mniejszym odszkodowaniem dla nas
czy warto
Wartość pozostałości ustalona jest za pomocą autooline jedynie od jakiegoś limitu auta nieuszkodzonego ( np. 4 000 zł ) poniżej takiej wartości nie ma to sensu.
Oczywiście, że warto wspominać o takich inwestycjach ( najlepiej popartych fakturami za wymianę/naprawę ). Zwiększa to nie tyle wartość pozostałości, co wartość auta przed szkodą, która jest podstawą wyceny różnicowej.
2. Ile najwięcej pieniędzy zaoszczędziłeś swojej firmie? Tzn. wiedziałeś, że klient miał rację, ale nie odwoływał się od Waszych "wyroków"?
1. Nie mogę udzielić takiej odpowiedzi :)
2. Rzadko zdarza się, żeby zrobić coś specjalnie dla oszczędności. Nie mamy takich nacisków, żeby jak najwięcej szkód odmawiać lub zaniżać. Jednak moja największa odmowa (uzasadniona oczywiście) to 1,5 miliona.
Zależy, co jest podstawą odmowy. Jeżeli decyzja jest merytorycznie poprawna - nie ma sensu się odwoływać i robić komuś na siłę na złość.
Jeżeli uważasz, że merytorycznie jest błędna proponuję odwołanie - powinno zawierać jak najwięcej argumentów ( często zdarza się tak, że odwołanie brzmi "odwołuję się bo tak!":)) Dopiero później wchodzi w drogę spór sądowy. Skarga do rzecznika też może być skuteczna. Jednak to trwa.... KNF nie ma w
2. jak najlepiej realizować naprawę szkody w aucie o znacznej wartości (np kolekcjonerskiej M3 E30, urquattro itp), które wyceniane są niemal jako złom.
2. jak najlepiej realizować naprawę szkody w aucie o znacznej wartości (np kolekcjonerskiej M3 E30, urquattro itp), które wyceniane są niemal jako złom.
@ciacheo:
1. Eurotax nie jest oderwany od rzeczywistości, chociaż znacznie lepszy jest Audatex. Wycena zależy głównie od kosztów robocizny ( np na kosztorys jest 60, wartszat 90 zł/rbg)
2. Wykupić wszystko ( utrzymanie sumy ubezpieczenia, amortyzacje, franszyzy etc) co od razu