@Major_Kogz: Łatwiej i taniej zacząć od istniejących tras które były projektowane pod 250km/h i tylko je zmodernizować niż wybudować kompletnie nową linię. Prawdziwa kolej dużych prędkości (na 350km/h) jest na etapie planowania i wg aktualnego harmonogramu budowa ma zacząć się za 6 lat (choć wątpię czy termin zostanie dotrzymany).
W Polsce też się tak robiło, tylko w dwudziestoleciu międzywojennym i potem trochę po wojnie. Dzis niestety króluje dziadostwo i podwykonawstwo do nieskończoności.
@ADMIN100: Ciekawi mnie na jakiej podstawie opierasz swoje wypociny :)
Dobry beton wytrzyma kilkadziesiąt lat.
1. Super, że bezpodsypkowe wytrzymują dłużej - ok 60lat, ale co z tego, skoro koszt to 1300 euro w stosunku do 400 euro dla podsypki :) Dodam, że podsypkowe torowiska mamy jeszcze gdzie niegdzie poniemieckie :D więc z trwałością też nie jest źle.
Drgania niwelują odpowiednie tworzywa pomiędzy szynami, a betonem.
PKP patrzcie i uczcie się od nich. Gdyby PKP tak działało jak na filmie, to mielibyśmy odnowiony szereg linii kolejowych i szansę na więcej niż 160 km/h.
Komentarze (95)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Jedno pytanko w takim razie.
1. Super, że bezpodsypkowe wytrzymują dłużej - ok 60lat, ale co z tego, skoro koszt to 1300 euro w stosunku do 400 euro dla podsypki :) Dodam, że podsypkowe torowiska mamy jeszcze gdzie niegdzie poniemieckie :D więc z trwałością też nie jest źle.
2. Drgania niwelują tworzywa między
https://www.youtube.com/watch?v=THMlJu0qU94
https://www.youtube.com/watch?v=L54jvB2EFCk
https://www.youtube.com/watch?v=1lOepU41ypM