@#!$%@?: Zauważ, że dystans między holownikiem, a barką zmniejsza się, a w trakcie wywrotki lina holownicza jeszcze się napina.
Przy holowaniu 1+1 dziób jednostki holowanej powinien być zawsze skierowany w stronę punktu zamocowania liny holowniczej jednostki holującej. Jeżeli tak nie jest, to jednostka holująca ,,ciągnie'' holownik w bok, a dodatkowo, jeżeli lina holownicza jest za krótka, to oprócz dużej siły w poziomie obracającej holownik powstaje siła wywracająca holownik.
Ktoś znający się na rzeczy wytłumaczy mi co się dzieje później z takim stateczkiem ? Mówię ogólnie. Czy można go wyłowić i będzie dalej normalnie funkcjonował (pewnie silnik i elektronika do wymiany) ?
Komentarze (36)
najlepsze
Przy holowaniu 1+1 dziób jednostki holowanej powinien być zawsze skierowany w stronę punktu zamocowania liny holowniczej jednostki holującej. Jeżeli tak nie jest, to jednostka holująca ,,ciągnie'' holownik w bok, a dodatkowo, jeżeli lina holownicza jest za krótka, to oprócz dużej siły w poziomie obracającej holownik powstaje siła wywracająca holownik.
Holownik powinien w tej