@woytas: @Tylko_nocny: W każdym aucie da się zmieniać biegi bez sprzęgła. Wystarczy trafić w odpowiednie obroty. Czy on na tym filmiku nie wykorzystuje właśnie tej techniki?
@robakus07: ad rem: trudne, acz wykonalne i całkowicie niepotrzebne ( ͡°͜ʖ͡°) miedzygaz mozna sobie darowac (czyli na zakretach sie nie pobawisz). lepiej po prostu dodac gazu (bez zabawy z hamulcami) przed redukcja i plynniej toczysz sie do swiatel ;) e: nizej masz dobry filmik; etimeel wrzucil.
@kxysieg: Ależ oczywiście, że się tak jeździ. To, że nie widzisz tego w F1, nie znaczy wcale, że nie stosuje się tych technik w rajdach, WTCC, WEC i innych imprezach motoryzacyjnych.
Tutaj masz np. genialny przykład zmiany biegów bez sprzęgła w manualnej skrzyni w NASCAR (tak, Hamerykany urzywajo manułali):
@instinCtoriginal: trzeba albo mieć odpowiednią skrzynie, albo tak operować gazem, by po przejściu na z biegu na neutralny obroty zmieniły się na tyle, by były dopasowane do wejścia na następny bieg. Gdy skrzynia nie przenosi napędu (ani nie hamuje silnikiem, ani nie napędza) to biegi wchodzą bez sprzęgła bardzo ładnie. Wręcz "same wciągają" się.
Może mi ktoś wytłumaczyć czemu całkowicie odrywa stopę? Ja używam gazu i hamulca nie odrywając pięty od podłogi... Czy kierowca po prostu ma małe stopy? (ja mam 46) Czy może jakieś profesjonalne względy za tym przemawiają?
Dodam, że w ten sposób robię bardzo dynamiczne odejścia.
Komentarze (148)
najlepsze
Proponuje Panów z bestmotoring
https://youtu.be/kEt06urt74g?t=42
https://youtu.be/Hps4VHu8NII?t=24
musiałbys zamontowac jakac nakladke zeby wyrownac ich poziom.
a sama metoda? tak jak widac. podbijasz obroty zeby plynniej redukowac biegi. po co? zeby kola sie nie blokowaly. reszty sie pewnie domyslasz :)
e: nizej masz dobry filmik; etimeel wrzucil.
Tutaj masz np. genialny przykład zmiany biegów bez sprzęgła w manualnej skrzyni w NASCAR (tak, Hamerykany urzywajo manułali):
Dodam, że w ten sposób robię bardzo dynamiczne odejścia.