Witajcie wykopowicze,
Napiszę tutaj krótką historię o tym jak UPC prawdopodobnie umyślnie chce naciągać klientów na dodatkowe koszty w abonamencie i posiadanie zbędnego sprzętu.
W związku z podpisaniem nowej umowy na internet przyszedł monter i wymienił następujące rzeczy:
- modem Cisco EPC3925 (na dokładnie taki sam, ale z nowszym oprogramowaniem układowym)
- końcówki kabli sygnałowych
- dostałem router Netgear do własnej dyspozycji (który następnie wrzucilem na dno przypadkowej szafy, bo i tak nie mogę wgrać na niego na przykład OpenWRT, który jest mi potrzebny)
- oraz nowy dekoder Pace (obrazek zamieszczony poniżej), którego najbardziej tyczy się ta historia...
Po podłączeniu wszystkich rzeczy przyszedł czas na dekoder, który podłączany był do telewizora Sharp model LC-42LE761E po złączu HDMI. Przy regulowaniu Pan monter wprowadzał identyfikatory, w swojej aplikacji na telefonie dodawał go chyba do urządzeń obsługiwanych w centrali, no ale jak dekoder pobrał sobie wszystkie kanały to pojawił się zonk - lista kanałów jest, ale brak wizji i fonii, interfejs do ustawienia dekodera działa ale obrazu i dźwięku z kanałów brak. Więc Pan monter trochę pogrzebał i potem trochę zrezygnowany poszedł do samochodu po drugi dekoder, bo może ten był niesprawny. Po podłączeniu drugiego dekodera, pogmeraniu w ustawieniach itd. efekt był ten sam - jest menu ustawień, brak obrazu i dźwięku z kanałów. Pan monter niedługo po tym myśląc postawił diagnozę - zepsuty telewizor. Ja się zdumiałem i najprostszym językiem mówię do człowieka, że przecież widzi iż menu ustawień jest widoczne, więc to nie jest wina telewizora. Dalej mu tłumaczę, że stary dekoder działał na tym telewizorze po HDMI i on nawet to widział wchodząc do pokoju. Niestety monter dalej swoje i mało tego - zaczął mi tłumaczyć, że inne kolory, że muszki owocówki, że telewizor odczytuje źle fazy księżyca itd. Zobaczyłem, że w dekoderze jest złącze euro i poprosiłem go, żeby spróbował podłączyć dekoder po euro i okazało się, że jest i obraz i dźwięk.
Nie jestem jakimś wielkim fanem telewizji ale taki stan rzeczy mnie nie satysfakcjonował, gdyż nie po to mam duży telewizor obsługujący rozdzielczości FHD, żeby oglądać telewizję po złączu euro. Wtedy zadałem otwarte pytanie monterowi - czy jest inna możliwość, żebym mógł oglądać telewizję tak jak wcześniej bez takich udziwnień. Monter odpowiedział, że
nie ma innej możliwości oraz, że
tak ma być, bo taka jest polityka UPC. W takim razie poprosiłem go, żeby mi podłączył stary dekoder, który działał z moim telewizorem, ale on odpowiedział, że
stary dekoder jest już wycofany i obecnie już nie ma możliwości podłączenia go z powrotem.
Wkurzyłem się niemiłosiernie i zadzwoniłem na pomoc techniczną i tam też "technik" powiedział mi, żebym
zgłosił telewizor do naprawy, bo prawdopodobnie jest zepsuty. Odpowiedziałem, że nie ma takiej możliwości i żeby coś innego zaproponował, bo inaczej nowej umowy nie podpiszę i choćby nie wiem co będę kazał podpiąć ten cholerny stary dekoder. Ten pan, z którym rozmawiałem przez telefon ani żadna następna osoba, do której byłem przełączany nic mi nowego nie zaproponowali i w międzyczasie dodzwoniłem się do innego technika, który dał mi możliwość instalacji dekodera Horizon, który na pewno będzie działał z moim telewizorem - i tutaj pojawia się motyw naciągania. Bo z jednej strony zabierają mi coś co działa, w zamian dają coś co nie działa i rzucają propozycją:
=> Albo zdecyduję się na kupno nowego telewizora, który będzie działał z tym nieszczęsnym chińskim dekoderem Pace.
=> Albo zdecyduję się na dołożenie mi dekodera Horizon, którego i tak nigdy nie użyję, a będę musiał dopłacać do abonamentu.
Poza tym co to jest za tłumaczenie, że z jednej strony to wina telewizora, a jak wyłożę dodatkową kasę to już wszystko będzie działać?! To raz, że niedorzeczne, a dwa - bezczelne.
Mało brakowało, a zacząłbym rzucać mięsem do słuchawki, bo jestem człowiekiem, który z technologią jest za pan brat i nie tylko intuicja ale i wiedza na temat sygnałów mówi mi, że w pewnym momencie wszystkie osoby po kolei zaczęły mnie robić w konia.
Na szczęście operatora UPC ostatecznie dostałem się do człowieka (szkoda, że nie zapisałem jego nazwiska, bo ten pan był na prawdę w porządku), który dopiero mnie poinformował z pewną dozą optymizmu, że jest możliwość instalacji modułu Common Interface w telewizorze i będzie można odbierać wszystkie kanały jak na dekoderze. W takim telewizorze wejście na CI to standard i dla mnie absolutna bomba, bo nie będę musiał się grzebać z dodatkowym pilotem, tylko używać wyłącznie pilot od telewizora i nie będę musiał posiadać dodatkowych kabli i skrzynek pod szafką. Po tej rozmowie Pan monter pobiegł po kartę CI do samochodu, tak jakby dopiero wtedy się ona magicznie pojawiła i okazało się, że i obraz i dźwięk działają jak należy i to w pełnym HD i cyfrowo i płynnie itd. Był tylko jeden kruczek - nie będę mógł oglądać VOD. No to trudno, jak z żoną chcę obejrzeć jakikolwiek film czy serial na życzenie to i tak korzystamy z internetu, więc nie ma sprawy - UPC na moim VOD nie zarobi - ich strata.
Taki obrót spraw to nie jest na pewno wynik tego, że UPC podchodzi do klienta niedbale tylko dlatego, że jest wewnętrzna polityka nakierowana na naciąganie. Bo zakładam, że monter był wykwalifikowany i wiedział co robi i wiedział co ma w samochodzie, ale mimo wszystko nie zaproponował dobrego rozwiązania, tylko cisnął w rozwiązanie złe, które tak na prawdę będzie mnie dotyczyło - bo jak on wyjdzie z podpisaną nową umową to pomyśli sobie, że niech ktoś inny się z tym klientem pieści, nie ja.
Morał z tej bajki jest taki, że lepiej jest sprawdzić jakie są wszystkie możliwości, nie dać się naciągać na dodatkowe koszty tym bardziej, że wcześniej wszystko chodziło jak należy i tak długo trzymać człowieka, aż się nie będzie usatysfakcjonowanym.
I przy okazji - czy ktoś z was też miał podobne jazdy z tym tanim dekoderem Pace?
Pozdrawiam Wykop.pl!
Komentarze (167)
najlepsze
Gorzej jak klient nam powiedział, że nie odłączy modemu od prądu, bo zamurował go w ścianie. Nie psuło się przez 2 lata, to co będzie stało na widoku.
Ja tylko nie rozumiem dlaczego oni nie proponują kart CI, jak dla osób, które korzystają z telewizji sporadycznie to jest na prawdę rewelacyjne rozwiązanie. Dopiero po kilku telefonach UPC przyciśnięte do ściany mówi, że jest taka możliwość.
Różni się on od starszego dekodera, który miałem wczesniej tym że :
1. Działa 2x wolniej
2. Od czasu do czasu całkowicie się zawiesi, aby zadziałał muszę go odłączyć od prądu
3. Dodatkowe usługi są tak wygodne i szybkie, jak kiedyś np. przeglądarka internetowa w
telefonie bez ekranu dotykowego.
Sam juz dawno przeszedłem na karty CI - dokładnie tak jak Ty nie potrzebne mi VOD od UPC, bo mam internet w TV :)
PS. Karta-klucz ma różne wersje (1.0 i 1.1 albo i więcej, nie wiem) i to też może jakaś różnica... Generalnie jakby pokombinował to pewnie w końcu