Cześć wszystkim :)
Właśnie skończyłem pracować nad moją pierwszą grą. Dajcie znać co o niej sądzicie:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.artec.jumpgame.android
Tutaj filmik przedstawiający gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=fXKWERYGQp4
Dla zainteresowanych technikaliami.
Napisałem tę grę w Javie, LibGDX.
Grafika powstała w Inkscape.
Wszystkie dźwięki pochodzą z opengameart.org.
Krótka historia:
W październiku 2015 zacząłem uczyć się programowania w C++. Po ogarnięciu podstaw tego języka uczyłem się Javy. 3 miesiące później przyszedł czas na LibGDX. Miesiąc nauki tego framework'u i byłem gotowy zacząć swój pierwszy projekt. Na tworzeniu tej gry spędziłem 3 miesiące i wydaje mi się, że osiągnąłem całkiem fajny efekt.
W każdym razie dajcie znać co o niej myślicie. Co byście w niej zmienili/dodali? Jakie wywołuje w was odczucia?
Komentarze (159)
najlepsze
Pozdrawiam, i twórz dalej!
na początku miałem wątpliwości co do legitności tego tematu, no bo wiesz... 20 godzin na wykopie, 15-latek piszący ładną grę na androida, niepopełniający żadnych błędów językowych. Ale kurczę, wygooglowałem imię i nazwisko, wpadł jakiś twój stary kanał na youtubie, a tam minecraft, ROJO, RockAlone... tak, ten gościu mówi prawdę.
Ja w wieku 15. lat miałem w głowie takie siano, że szkoda gadać. Czy ktoś z twojej rodziny zaszczepił w tobie pasję
A teraz 15to latek r robi gre, programuje i służą wakacje na nauce. Smutne trochę co nie znaczy że źle dla ciebie. Szanuję i podziwiam
Chociaż to prawda, że kocham uczyć się na własną rękę (ale nie w szkole!) :)
Chyba znalazłem takie bugi:
- po zakupie za złoto odbijających się pocisków, po ich wystrzeleniu tak jak by za długo były aktywne i gdy się ich za dużo wystrzeli, to gra się wysypuje ('aplikacja została zatrzymana). Działo się to też gdy wystrzeliłem jeden pocisk i się on długo odbijał.
- gra wysypała mi się po osiągnięciu 100 punktów (raz przy 100, drugi przy 105 pkt)
- jak jestem na półce pod
3. Tutaj miałeś rację - pocisk leci wolniej niż twój odrzut. Jestem tego pewien bo specjalnie przyjrzałem się kodzie, który za to odpowiada i nie ma możliwości zginąć uderzając w przeciwnika, który już umarł.
4. Nie potrafiłem odtworzyć
Pykam sobie co jakiś czas od dwóch dni i stwierdzam, co następuje:
-Nie wiem co jest wyżej niż 150 bo dalej nie byłem, ale zauważyłem 3 typy potworków. Może przydałby się jakiś nowy poziom(mapa) na której potworki są trudniejsze. Taki wyższy poziom mozna by odblokowac za dużą liczbę monet.
-platformy stają się mniejsze,
-z potworków wypada mniej kulek,
-potworki częściej się pojawiają,
-potworki częściej strzelają (mniejszy interwał czasu między strzałami),
-jest większa szansa na wypadnięcie monety,
-pojawia się więcej trudnych przeciwników (tych strzelających).
Najtrudniej jest kiedy osiągniesz wynik 200. W całej grze są narazie 3 typy przeciwników.
Nie jestem pewien czym inna mapa różniłaby się od obecnej (oprócz grafiki). Raczej
Z drugiej strony kocham uczyć się o grach/komputerach i spędzać czas sam na sam ze swoimi myślami :)
Robiłem to bo kocham gry, programowanie i chciałem sprawdzić się w czymś nowym. Ogromną przyjemność sprawia samo tworzenie (potwierdzi to każdy artysta/pisarz), nie inaczej było w moim przypadku :)